שר המשפטים יעקב נאמן מוותר על רכב השרד המגיע לו מתוקף תפקידו

ביקש מהחשכ"ל להמשיך ולהשתמש ברכבו הפרטי ולהחזיר את הרכב הממשלתי שהוקצה לו, כדי לחסוך בעלויות הכרוכות במימון כהונתו ; גם קודמו של נאמן, דניאל פרידמן, ויתר על ההטבות המגיעות לו במסגרת תפקידו

שר המשפטים, יעקב נאמן, מבקש לוותר על רכב השרד המגיע לו מתוקף תפקידו. הבוקר (ה') פנה נאמן באמצעות מנכ"ל משרד המשפטים לחשב הכללי באוצר, בבקשה להמשיך ולהשתמש ברכבו הפרטי ולהחזיר את הרכב הממשלתי שהוקצה לו למינהל הרכב.

במכתב שנשלח לחשכ"ל מבקש נאמן כי השימוש ברכבו הפרטי יאושר "באופן שהנהג וההבטחה הנלווית לשר יסייעו לשר במילוי תפקידו על בסיס רכבו הפרטי". במשרד המשפטים הסבירו כי השר מעוניין לחסוך בעלויות הכרוכות במימון כהונתו.

עתה ממתינה הבקשה ממתינה לאישור החשכ"ל, וסביר להניח כי הנושא יעבור גם בחינה של אגף האבטחה, שייאלץ לקבוע האם רכבו הפרטי של השר מותאם - או שניתן להתאימו לדרישות האגף לאבטחת אישים בכל הנוגע לאבטחת שרים.

גם קודמו של נאמן בתפקיד, דניאל פרידמן, בחר לוותר על ההטבות המגיעות לו במסגרת תפקידו. כפי שפורסם ב"גלובס", פרידמן הודיע לאחר עזיבתו את התפקיד כי אין בכוונתו לקבל את ההטבות המגיעות לו מתוקף חוק כשר לשעבר, ובהן רכב למשך חודש ימים מיום תום כהונתו, מכשיר טלפון סלולרי וכן החזר שיחות עבור שימוש בקו טלפון קווי. בנוסף, ויתר פרידמן על קבלת עיתון יומי. יצויין כי גם בתקופת כהונתו ויתר שר המשפטים היוצא על ההטבה הזו ועשה מנוי לעיתון באופן עצמאי.