ג'נרל מוטורס תמשוך 2 מיליארד דולר נוספים ממשרד האוצר האמריקני

עם ההזרמה הנוכחית, יעמוד סך המימון הממשלתי ליצרנית הרכב על 15.4 מיליארד דולר ;שוקלת להפסיק לייצר רכבי פונטיאק על מנת לקבל סיוע מהממשל האמריקני - יצרנית הרכבים צפויה לשמור על המותגים שברולט, ביואיק, קדילאק ומשאיות GMC

ג'נרל מוטורס תמשוך 2 מיליארד דולר נוספים ממשרד האוצר האמריקני על מנת לשמור על נזילות הולמת, בעוד היא עוברת ארגון מחדש של מבנה החברה. ההלוואה הנוכחית תביא את הסכום הכולל אותו לוותה יצרנית הרכבים מהממשלה הפדראלית ל-15.4 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל החברה, פריץ הנדרסון, כי החברה תזדקק למימון נוסף במהלך הרבעון. בשלהי כהונתו של ג'ורג' בוש כנשיא ארה"ב, החברה ציינה כי תזדקק ל-18 מיליארד דולר בהלוואות פדראליתו לשנה הנוכחית.

בתוך כך, החברה שוקלת להפסיק לייצר רכבי פונטיאק על מנת לקבל סיוע מהממשל האמריקני, כך מדווחת הערב (ו') סוכנות הידיעות "בלומברג". זאת, על רקע האיום של פשיטת-רגל העומד בפניה, אם לא תעמוד באולטימטום שהעמיד לה הממשל האמריקני עד ה-1 ביוני.

יצרנית הרכבים צפויה לשמור על המותגים שברולט, ביואיק וקדילאק, כמו גם את המשאיות הממותגות בראשי התיבות של התאגיד - GMC. ג'נרל מוטורס מייצרת את פונטיאק מזה 83 שנים, והיא מתכננת להפסיק את ייצורה כדי לעמוד באמות המידה אותן מעמיד הממשל כתנאי לסיוע.

בשנה שעברה העבירה יצרנית הרכבים מדטרויט את הפונטיאק למעמד של "מכונית נישה" - עם דגם אחד בלבד, המוצג ביחד עם מכוניות ביואיק ו-GMC באותם אולמות תצוגה. על החברה להתמקד במותגי ליבה, והיא עשויה למכור או לסגור את ייצור ההאמר או סאב.

על-פי "בלומברג", ההחלטה התקבלה לאחר שעמדה על בחינת הרווחיות מכל אחד מהמותגים לעיל. הבחינה נעשתה בשילוב עם צוות המשיבה של ממשלו של אובמה לתעשיית הרכב האמריקנית. על פי סוכנות הידיעות, היא עשויה להפסיק גם את ייצור הגרנד-פרי.

"הריגת" המותג עשויה לסמל את המהלכים אותם ג'נרל מוטורס מחויבת לנקוט, כדי לשרוד מאה שניה בתעשיית הרכב. דובר ג'נרל מוטורס סירב להגיב.

ג'נרל מוטורסג'נרל מוטורס