מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה דורשים פירעון מיידי

בשל הורדת דירוג חברת הנדל"ן מקבוצת אזורים ל-CC עם אופק שלילי ; לחברה התחייבויות של 1.8 מיליארד שקל

אנגל אירופה מקבוצת אזורים מנהלת בימים האחרונים פגישות עם המוסדיים במטרה לשכנע אותם שלא ידרשו פירעון מיידי של האג"ח, מחשש שתיווצר תגובת שרשרת שתוביל לדרישה דומה גם בחברות אחרות בקבוצה. על פי תחזית אנגל אירופה למקורות והתחייבויות, צפוי להיווצר אצלה ב-2010 חוסר במקורות מזומנים של כ- 58מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח דורשים להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי בשל הורדת הדירוג ל-CC עם אופק שלילי, דבר המהווה עילה לכך על פי שטר הנאמנות. S&P מעלות הפחיתה את הדירוג ב-11 דרגות בבת אחת בתחילת החודש בעקבות "בעיית נזילות בטווח הנראה לעין". אסיפת מחזיקי האג"ח שהייתה אמורה להתקיים מחר נדחתה לחודש הבא, לבקשת החברה.

בקשת מחזיקי האג"ח לרשום לטובתם שעבוד שני של נכסי החברה לטובתם נדחתה על ידי הבנק מלווה. מדובר בבית אנגל ברחוב יגאל אלון ובבנין ברחוב החרש בתל-אביב. הבנקים גם אוסרים על חברת אנגל משאבים, שבה אנגל אירופה מחזיקה ב-35%, לחלק דיבידנד, וכך יכולת החזר החוב של אנגל אירופה נפגעת.

אנגל אירופה סיימה את 2008 בהפסד בגובה 97 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של כ-126 מיליון שקל. לחברה התחייבויות שוטפות של מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 855 מיליון שקל, מתוכם כ-600 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

אנגל אירופה מהווה חלק מקבוצת לגנא, שאזורים מחזיקה ב-83% ממניותיה.

מנכ"לית החברה היא יעל מילר והיו"ר שלה הוא שעיה בוימלגרין. מרבית החשיפה של החברות בקבוצה היא לחו"ל, במיוחד למזרח אירופה, והחוב מהווה משקולת על צווארה של אזורים. התשלום הבא למחזיקי האג"ח צפוי רק באוקטובר 2010.

בדו"חות השנתיים ל-2008 ציינה אנגל אירופה כי "לחברה אין מקורות הכנסה כלשהם מפעילות שוטפת, ולכן יכולת הפירעון של התחייבויותיה מבוססת על ההנחה כי אנגל משאבים תפרע את התחייבויותיה לחברה לפי תנאי ההסכם עימה במהלך שנת 2009".

פעילות הנדל"ן של אנגל אירופה פזורה בין קייב ולבוב שבאוקראינה, וורשה בפולין וצפון נתניה. השנה מימשה החברה מקבצי דיור ושטחי מסחר בבת ים ובפתח תקווה במטרה לשפר את מצב קופת המזומנים.