מחיר הנפט עלה ב-2.1% ל-51 דולר לחבית לאחר הירידה המפתיעה במלאי הבנזין בארה"ב

מלאי הבנזין נפל ב-4.7 מיליון חביות לעומת צפי כי רמת המלאי תרד ב-200 אלף חביות בלבד ; מלאי הנפט הגולמי בארה"ב זינק ב-4.1 מיליון חביות, גבוה מהצפי שהיה לעלייה של 2.1 מיליון חביות

מחירו של החוזה העתידי למסירה ביוני על הנפט הגולמי טיפס הערב (ד') ב-2.1% ונקבע בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-51 דולר לחבית. כאשר לעלייה תרמו הירידה המפתיעה במלאי הבנזין בארה"ב והעליות החדות בשוק המניות.

עם זאת, עלייה חדה נרשמה במלאי הנפט הגולמי כפי שהצביע דו"ח המלאים השבועי שפורסם ב-17:35 שעון ישראל. מהדו"ח שפרסמה סוכנות האנרגיה בארה"ב עולה כי בשבוע שהסתיים ב-24 באפריל חלה עלייה של 4.1 מיליון חביות של נפט גולמי לעומת צפי לעלייה של 2.1 מיליון חביות.

עם זאת מלאי הבנזין המיועד לשימוש במכוניות נפל באותו הזמן ב-4.7 מיליון חביות לעומת צפי כי רמת המלאי של הבנזין תרד ב-200 אלף חביות בלבד. מלאי תזקיקי הנפט ובהם דיזל ונפט לחימום עלה ל-1.8 מיליון חביות לעומת צפי כי העלייה תיהיה צנועה יותר ותסתכם ב-600 אלף חביות.

נתון זה מצטרף לנתון הרבעוני שפורסם לפני תחילת המסחר שהצביע על ירידה חדה מהצפי בשיעור התמ"ג בארה"ב ברבעון הראשון של השנה. התמ"ג ירד ב-6.1% בהמשך לירידה של 6.3% שנרשמה ברבעון הקודם, זאת לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 4.7%.

נציין כי בשוק המניות רושמים המדדים המובילים בוול סטריט עליות שערים מרשימות, ובדומה לתקופה האחרונה, למרות הנתונים החלשים הן מכיוון דו"ח המלאים והן מכיוון התמ"ג, בוחרים הסוחרים לשמור על קורלציה חיובים מול שוק המניות.

גורם נוסף שעשוי היה למנוע ממחירו של הנפט לעלות הערב, אך עד כה לא מצליח להשפיע בכיוון זה היא התפשטות מגפת שפעת החזירים בעולם, כאשר היום דווח על מוות ראשון של תינוקת גם בארה"ב.

נציין כי מניותיהן של יצרניות הנפט בולטות הערב בעליות לאחר שחברת רויאל דאטץ' של דיווחה על תוצאות כספיות שעקפו את התחזיות של האנליסטים בשוק, עם זאת דיווחה החברה על ירידה חדה בשיעור של 62% ברווחיה ברבעון הראשון על רקע רמת המחירים הנמוכה בה מצוי הנפט. הרווח הנקי של חברת הנפט הגדולה באירופה הסתכם ב-3.49 מיליארד דולר, לעומת 9.08 מיליארד דולר שנה קודם לכן. מנהל הכספים של החברה אמר לאחר פרסום הדו"חות כי אינו צופה לעלייה משמעותית במחיר הנפט במהלך 12-18 החודשים הבאים, זאת בשל "חומרת המשבר הכלכלי שיקח עוד זמן מה עד שנתאושש ממנו".