הבנק המרכזי ביפן: הכלכלה היפנית תתכווץ בשנת הכספים הנוכחית בשיעור של 3.1%

זאת, לעומת התכווצות בשיעור 2% בתחזית הקודמת, שניתנה לפני 3 חודשים ; לפי הבנק, בשנה שמסתיימת במארס 2010, המחירים, לא כולל מזון טרי, ייפלו ב-1.5%

הבנק המרכזי ביפן אמר היום (ה') כי הכלכלה היפנית תתכווץ בשנת הכספים הנוכחית בשיעור של 3.1%, וזאת לעומת התכווצות בשיעור 2% בתחזית הקודמת, שניתנה לפני 3 חודשים.

לפי הבנק, בשנה שמסתיימת במארס 2010, המחירים, לא כולל מזון טרי, ייפלו ב-1.5%, לעומת קיטון של 1.1% בתחזית הקודמת.

עדכון התחזית הוא "רק התאמה לירידה בתמ"ג בשני הרבעונים האחרונים", אמר ג'וליאן ג'סופ, כלכלן ב-Capital Economics בלונדון. "החדשות האמיתיות הן ההתייצבות שחלה לאחרונה בנתוני המאקרו החודשיים, שמהווה סימן חיובי להתאוששות מוקדמת".

משרד הכלכלה הממשלתי ביפן פרסם היום את התפוקה התעשייתית במארס, שרשמה עלייה מפתיעה של 1.6%, לעומת הציפיות לעלייה של 0.8% בלבד, לאחר ירידה של 9.4% בפברואר.

כמו כן, משרד התחבורה והקרקעות היפני פירסם את נתון התחלות הבנייה, אשר ירד ב-20.7% במארס, נמוך מהציפיות לירידה של 22.5% ולאחר ירידה של 24.9% בפברואר. אותו משרד פרסם את היקף הזמנות העבודה לאותו חודש, שירד ב-20.7%, לאחר שבפברואר ירד הנתון ב-24.9%.

ברבעון האחרון של 2008, התמ"ג ביפן נפל ב-12.1% במונחים שנתיים, בשל נפילה בייצוא, ואנליסטים צופים נתון דומה גם ברבעון הראשון.

"ככל הנראה, הכלכלה לא תצליח להשיג התאוששות בת-קיימא בשנת הכספים הנוכחית, אם כי היא עשויה להראות התאוששות זמנית ברבעונים השני והשלישי, הודות לתמריצים", אמר מיצומרו קומגאי, כלכלן בכיר ב-Daiwa Institute of Research בטוקיו.

כלכלנים צופים כי דו"חות מאקרו יראו מחר ששיעור האבטלה במשק היפני טיפס במארס לשיא של 4 שנים - 4.6%, והוצאות משקי הבית הוסיפו לרדת בחודש זה, זו הפעם ה-13 ברציפות.