קרייזלר לא הצליחה להסדיר את חובותיה והכריזה על פשיטת רגל ובמקביל הכריזה על מיזוג עם היצרנית האיטלקית - פיאט

החברה הציעה לנושיה - 46 בנקים בארה"ב לפרוע את חובה העומד על 6.9 מיליארד ד' תמורת כ-2.5 מ' ד' במזומן ; בממשל אובמה מעריכים כי החברה תסיים במהירות את הליך פשיטת הרגל ותחזור לפעילות במהרה

יצרנית הרכב השלישית בגודלה בארה"ב, קרייזלר הודיעה רשמית על הגשת בקשה לפשיטת רגל לאחר שלא הצליחה להגיע להסדר חוב עם נושיה. החברה חייבת ל-46 בנקים בארה"ב כ-6.9 מיליארד דולר - חוב שרצתה לפרוע בהסדר לפיו תשלם תמורתו כ-2.5 מיליארד דולר בלבד.

למרות פשיטת הרגל, נחתמה עסקת המיזוג בין קרייזלר ליצרנית האיטלקית פיאט שתזכה ב-20% נוספים מהחברה בתמורה לשימוש בטכנולוגיה שתספק לקרייזלר. לאחר אישור המיזוג עומדת החזקתה של פיאט בקרייזלר על 35% מהחברה.

מנכ"ל החברה, רוברט נרדלי, הודיע כי יתפטר מתפקידו לאחר השלמת תהליך פשיטת הרגל והבראת החברה. זאת, לאחר שנתיים בתפקיד בהם ראה ירידה חדה במכירות והתדרדרות של החברה שהביאה אותה לפשיטת הרגל.

בצוותו של הנשיא אובמה לטיפול בתעשיית הרכב אמרו כי "אם קרייזלר תיאלץ להכריז על פשיטת רגל, זה יהיה מהיר מאד, והיא תגיח מהצד השני בעמדה חזקה יותר". הנשיא אובמה אמר היום כי "פשיטת הרגל היא צעד הכרחי של החברה בדרך לשיקום שלה".

פיאט עומדת לייצר את המודל המשותף הראשון לשתי החברות בשנת 2011 כשהוא צפוי להיות שילוב בין הטכנולוגיה של JEEP של קרייזלר עם מכונית הפנדה הפופולארית של החברה.

פקידי הממשל, שבמשך שבועות הכינו עצמם לפשיטת הרגל, אומרים שהכל מוכן על מנת שהחברה - המעסיקה השלישית בגודלה בארה"ב - תסיים את ההליכים המשפטיים במהרה. עניין של שבועות מספר, הם מעריכים. אחת מהסוגיות היא רצונו של הממשל לשלב בין קרייזלר פייננשל לבין הזרוע הפיננסית של ג'נרל מוטורס , GMAC.

חברת מכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר, מסרה רשמית כי לא תהיה כל פגיעה בלקוחות מותגי קבוצת קרייזלר - קרייזלר, ג'יפ ודודג' - בישראל וכי שיווק כלי הרכב יימשך ללא שינוי.