ביה"ד: מנהל חנויות iStore של אפל פוטר בשל תפקוד לקוי - וכלל לא עבר טיפולי פוריות

נקבע כי מוטב היה אם העובד לשעבר לא היה מעלה את טענת הפיטורים בניגוד לחוק, שכן הוא לא עבר טיפולים אלא רק קיבל תוכנית טיפולים במסגרת התייעצות - ו"שלף את קלף טיפולי הפוריות עם היוודע לו דבר פיטוריו"

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב דחה את בקשתו של א', מנהל רשת חנויות iStore ברשת איידיגיטל סטור (יבואנית אפל ), לצו מניעה זמני בטענה כי פוטר בניגוד לחוק, בעיצומם של טיפולי פוריות שהוא עובר עם אשתו ומבלי שנערך לו שימוע.

השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ קבעה כי א' ורעייתו כלל לא עברו טיפולים, כך שלא היתה מניעה לפטרו, ובכל מקרה החברה הוכיחה לכאורה כי הוא פוטר בשל אי-התאמה לתפקיד.

א' טען, באמצעות עו"ד טומי מנור, כי שבועיים לאחר שבישר למנכ"ל איידיגיטל, ערן תור, כי החל לעבור טיפולי פוריות - הוא פוטר מבלי שהתקבל אישור הממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת.

אלא שבית הדין קיבל את עמדת החברה, שיוצגה על-ידי עוה"ד יוסי אשכנזי וחגי ורד ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, לפיה הסיבה לפיטוריו היתה חוסר התאמה והיעדר די מקצועיות. "טענת החברה כי רמת הניהול והמערך הלוגיסטי שניהל לא השביעה רצון לא נסתרה על-ידו. גם יתר טענותיה, כי לא הפגין יכולת תכנון אסטרטגית ועסקית ולא יזם הכשרות לעובדים, לא נסתרו". כן נקבע כי לא' נערך שימוע.

נקבע כי מוטב היה אם א' לא היתה מעלה את טענת הפיטורים בניגוד לחוק, שכן בחקירתו הנגדית התברר כי בניגוד להצהרתו, הוא לא עבר טיפולים ואף לא ערך בדיקות לפניהן, אלא רק קיבל תוכנית טיפולים במסגרת התייעצות.

"נוצר הרושם שא' שלף את קלף טיפולי הפוריות עם היוודע לו דבר פיטוריו", קבעה גילצר-כץ, וחייבה אותו ב-9,000 שקל הוצאות ושכר-טרחת עורך דין. (בש"א 3426/09)