פאלם Treo Pro - מעריצי המותג יעדיפו לחכות למכשיר הבא

הפרו הוא מכשיר חביב מאוד, אבל הבעיה הגדולה שלו, שהוא יוצא רק מספר חודשים לפני שטלפון המגע של החברה - ה-Pre מגיע לארץ. לכן, קשה להאמין שמעריצי פאלם יבחרו לרכוש את המכשיר הזה ולא לחכות לדגם הבא

בשנים האחרונות פאלם לא הייתה חברת הטלפונים המבוקשת ביותר בשוק בארץ. מכשירי החברה נמכרו כאן בעיקר בפלאפון ובשוק הפתוח, כאשר ביצועי הדגמים היו בינוניים. הדגם החדש של פאלם בארץ הוא ה-Treo Pro, הפועל על גבי הרשת החדשה של פלאפון בטכנולוגיית דור 3.5.

ממשק: הדבר החשוב ביותר להגיד על הפרו, שכבר לא מדובר כאן בדגם בינוני, אלא במכשיר שמצליח להתחרות מול יצרניות מצליחות בהרבה בשוק הסלולר, כמו נוקיה או HTC. ההצלחה של המכשיר הזה, באה בעיקר בעקבות מהירות התגובה הטובה של המכשיר והאמינות שלו, בכך שהוא כמעט ולא נתקע. הפרו פועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - Windows Mobile 6.1 - מערכת ההפעלה בה גם משתמשת HTC או סמסונג. פאלם בחרה לשים את המערכת ללא מעטפת, שהייתה יכולה לגרום לממשק להפוך לידידותי וצבעוני יותר (בדומה לשאר היצרניות בשוק), והיא העדיפה להשאיר את הממשק של מיקרוסופט בצורה המסורבלת והמשעממת. להגנתה אפשר להגיד, שכמות כפתורי הקיצור שהיא הציבה על לוח המקשים של המכשיר, יאפשר לכם לעבוד עם הטלפון יחסית בנוחות ולכן חוסר הידידותיות יופחת.

פאלם Treo Pro

עיצוב: הפרו מעוצב בצורה מעט "פלסטיקית", מה שמקנה לו תחושה קצת קרה בידיים, אבל הלוק שלו נראה צעיר מאוד. כמו כן, המקלדת המלאה מאפשרת הקלדה נוחה גם באמצעות יד אחת, בעיקר בזכות הכפתורים הבולטים. בנוסף, הדגם הזה מכיל גם מסך מגע, אולם תצטרכו לתפעל אותו בעט המגע. בצד החיובי, את רוב הפעולות ניתן לבצע בעזרת הכפתורים, בצד השלילי, חלק מהיישומים יכריחו אתכם להוציא את העט ולהשתמש בה.

תוכנות נוספות: GPS, כפתור ייעודי למעבר לרטט, ספיקרפון באיכות טובה, קריאת מיילים בצורה נוחה ומצלמת 2 מגה פיקסל באיכות נמוכה. כמו כן, גם דפדפן האינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט לא מספק תוצאות טובות.

התמחור: נושא המחיר של הפאלם מעניין בפני עצמו. באופן כמעט גורף, פאלם מתמחרת את מכשירה במחיר יקר יותר, בשביל לשמור על מיצוב של מותג פרימיום. בישראל פאלם לא נחשבת מותג שכזה, לכן קשה להבין איך תתמודד בתחרות מול שאר היצרניות בשוק. מול הפרו עומד הנוקיה E71 שעולה בפלאפון 3,056 שקל, בדיוק 900 שקל פחות מהפרו (ובאורנג' 2,844 שקל). מה שמעלה את השאלה, האם לא עדיף לקנות את ה-E71, שעולה פחות ומציע יכולות טובות בהרבה? התשובה שלנו במקרה הזה, שה-E71 לוקח בגדול.

בשורה התחתונה: הפרו הוא מכשיר חביב מאוד, אבל הבעיה הגדולה שלו, שהוא יוצא רק מספר חודשים לפני שטלפון המגע של החברה - ה-Pre מגיע לארץ. לכן, קשה להאמין שמעריצי פאלם יבחרו לרכוש את המכשיר הזה ולא לחכות לדגם הבא.

מחיר בפלאפון: 3,956 שקל (או 109.9 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.