חוזה בן שבע ספרות לאקטימייז של נייס עם בנק שוויצרי

מדובר במערכת מחשוב המעניקה פיתרון לתאימות מסחר, נוסף על פתרון למניעת הלבנת הון של אקטימייז בו משתמש הבנק השוויצרי

אקטימייז, העוסקת בתוכנות ניהול סיכונים עבור תעשיית השרותים הפיננסיים, ומהווה חברה בת של נייס מערכות , הודיעה היום כי חתמה על עסקה בהיקף שבע ספרות (כלומר, בין 1.99 מיליון דולר) עם בנק שוויצרי בינלאומי גדול לאספקת חבילת פתרונות לפיקוח על תאימות למסחר בהון. נייס לא סיפקה את השם, אולם שתי אפשרויות מתבקשות: UBS - שגם מסקר את מניית נייס; וקרדיט סוויס - שחיטוט בארכיון שלנו מעלה כי אקטימייז נפגשה עימו במסגרת ועידה שערך הציר הכלכלי של ישראל בניו-יורק במאי 2007.

הבנק, לקוח קיים של אקטימייז, משתמש בפלטפורמת החברה לניטור פעולות חשודות הקשורות בהעברות כספים ובכדי לעמוד ברגולציות התקפות באזור למניעת הלבנת הון (AML). כעת מרחיב הבנק את יכולות התאימות הכלל אירגונית שלו עם השקעה נוספת בטכנולוגיה של אקטימייז לפיקוח על תאימות מסחר בהון. הלבנת הון, אגב, עומדת במרכז מדיניותו של UBS בשנה האחרונה - שעה שהתבקש למסור לארה"ב מידע על פעילות אזרחיה המהווים לקוחותיו של בנק והנהנים מהמדיניות המאפשרת להפוך את שוויץ למקלט מס.

כלל הפתרונות של אקטימייז, החל מהפתרון למניעת הלבנת הון ועד עמידה ברגולציות מסחריות למניעת הונאה בנויים על פלטפורמה משותפת, המאפשרת לאירגונים ראייה כוללת של רמת הסיכון הכלל אירגונית. כתוצאה מכך, אירגונים יכולים להפחית את סך כל העלויות הכרוכות בתשתיות מידע, פריסה, תחזוקה, הכשרה ותמיכה כאשר הם מטמיעים פתרונות נוספים של אקטימייז.

"הסביבה הפיננסית היום הינה גורם המניע שתי מגמות חשובות בתחום התאימות לרגולציות המשך השקעה בתוכניות מעקב כלל אירגוניות ויעול תפעול פעילויות הפיקוח, וזאת תוך כדי הפחתת העלויות," אמר אמיר אורעד, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל שיווק באקטימייז. לדבריו, "חברות ברחבי העולם מבקשות לפשט את התשתיות שלהן ולהפחית את מספר הטכנולוגיות והספקים איתם הן עובדות. בנוסף לשיפור היעילות והפחתת הסיכונים בפעילויות המסחר, כך שהבנק יוכל לחסוך באופן משמעותי במשאביו ולהפחית את זמן היישום על ידי פריסת פתרון יחודי, הממנף את אותה פלטפורמת אקטימייז ואת אותם משאבי טכנולוגיית המידע הקיימים בחברה".

נייסנייס