עדי קייזמן מתקפל: יציג הצעת הסדר משופרת בשבוע הבא

באסיפת מחזיקי האג"ח של אסים היום העלו המשקיעים דרישות חדשות ; עו"ד יוסי שגב, המייצג חלק מהם: הסדר החוב שהוצע מפר תנאי האג"ח

עדי קייזמן, בעל השליטה בחברת אסים , נאלץ להתקפל בפני הדרישות של מחזיקי אג"ח א', ולמשוך את הצעתו לגיבוש הסדר חוב עמם. בשבוע הבא תתקיים אסיפה נוספת בה יציג קייזמן הצעה משופרת.

אתמול בבוקר (ה') שיגר משרדו של עו"ד יוסי שגב, המייצג חלק ממחזיקי האג"ח של החברה, מכתב לנאמן האג"ח, בו נטען כי לחברה אין סמכות להציע הסדר לבעלי האג"ח. במכתב, שנכתב על ידי עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט, נטען כי הסדר החוב המוצע מהווה הפרה בוטה של תנאי האג"ח והנאמן כלל אינו רשאי לכנס אסיפה של בעלי האג"ח במטרה לוותר על זכויות המחזיקים.

"החברה נתפסת שלא כדין למצב הכללי הקיים בשוק ההון כטרמפיסטית, וחרף גיוס מימון נוסף מבצעת מימון שכזה תוך חסכון עצום בעלויות והכול על דרך פגיעה במחזיקי האג"ח", נכתב במסך. באסים דוחים את הטענות, ולדברי עו"ד אמיר ברטוב המייצג את החברה "מדובר בטענה מופרכת שלא ברור כלל על מה היא נסמכת".

המכתב, וכן שורה ארוכה של דרישות מצד המשקיעים המוסדיים, הם שעמדו בלב אסיפת האג"ח שהתקיימה היום, ונמשכה כשלוש שעות. מחזיקי האג"ח דורשים מאסים הקדמת תשלום ריבית, שעבודים על קרקעות, איסור על חלוקת דיבידנד והתחייבות אישית של קייזמן שלא למכור את אחזקותיו בחברה לאחר גיבוש ההסדר. על רקע הדרישות הללו נאלץ, כאמור, קייזמן לחזור בו מהצעתו הראשונית.

בשבועות האחרונים ניהל קייזמן סבב פגישות בקרב הגופים המוסדיים על מנת שיתמכו בתוכניתו להסדר חוב.

ההצעה המקורית של קייזמן למחזיקי אג"ח א' כללה 10% ממניות החברה, אופציות בשיעור של 5% מהון והגבלת פעילות החברה כך שאסים תהא זקוקה לאישורם של המוסדיים לכל עסקה של הקמת פרויקט חדש. כמו כן, למשקיעים הובטח פיצוי בשיעור הריבית לרמה של 9% עד 10%, במקום 7.5% היום. בתמורה התבקשו מחזיקי האג"ח להסכים לדחיית תשלומי הקרן שהחברה אמורה לשלם במאי 2009 ומאי 2010, לחמישה תשלומים שנתיים שווים עד מאי 2015.

אסים, הפעילה בתחום הנדל"ן ברומניה ובבולגריה, סיימה את 2008 בהפסד של 14.2 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 28 מיליון שקל. לחברה התחייבויות של כ-120 מיליון שקל, מרביתן למחזקי האג"ח ולא לבנקים.