פרסום תוצאות "מבחני הלחץ" של הבנקים האמריקניים נדחה ליום חמישי הקרוב

התוצאות אמורות היו להתפרסם ביום שני ; הן יכללו מידע ספציפי לגבי יכולת 19 הבנקים הגדולים בארה"ב לספוג הפסדים - כמו גם נתונים מצרפיים ; התוצאות ישפיעו על ההכרעה כמה הון נוסף דרוש לבנקים

פרסום תוצאות "מבחני הלחץ" של הבנקים האמריקניים נדחה ליום חמישי הקרוב, בשעות אחר הצהריים המאוחרות (ככל הנראה בשעות הלילה, שעון ישראל). התוצאות של המבחנים שנערכו באפריל אמורות היו להתפרסם ביום שני.

הן יכללו מידע ספציפי לגבי יכולת 19 הבנקים הגדולים בארה"ב לספוג הפסדים - כמו גם נתונים מצרפיים. בנוסף, יכללו התוצאות מידע על הערכות ההפסדים בקטגוריות שונות של אשראי, כמו גם המשאבים הקיימים שברשותם להכיל הפסדים אלו. הדרישה של יחס הלימות ההון הרצויה תפורסם ברמת חברת האחזקות הבנקאית, כלומר, החברה האם - שמניותיה נסחרות בבורסה.

נציין, כי 'מבחני הלחץ' אינם מוגדרים כבחינה של כושר הפירעון של הבנקים כלווים. התוצאות ישפיעו על ההכרעה כמה הון נוסף דרוש לבנקים. בין השמות ניתן למנות את בנק אוף אמריקה , המחזיק חברות בנות רבות שאינן בנקאיות ואשר נכללו בהערכות.

משרד האוצר ציין בפברואר האחרון כי הוא רואה ב"מבחני הלחץ" אמת מידה נאותה על מנת ללמוד מהם צרכי ההון של הבנקים המובילים בארה"ב. על פי מקורבים, על הבנקים יהיה לעמוד בדרישות ההון הרצויות תוך 6 חודשים. הם יוכלו לגייס את הכסף באופן פרטי או באמצעות הסדרי אשראי חדשים מהממשל הפדראלי.

לפני כשבוע מסרו פקידי משרד האוצר את התוצאות המקדמיות לבכירי הבנקים שנבחנו. כעת, מנהלים הבנקים מו"מ לגבי התוצאות כפי שנמסרו להם, ועל מתווה של תוכניות לגיוס הון לצורך התאוששותם הכלכלית.