ועדה מחוזית דרום: לבדוק חלופות אחרות למיקום בית המלון בתמנע

בעקבות קביעת ביהמ"ש, אישרה הוועדה את הנחיות הנספח הסביבתי שיבדוק השפעת המלון על האזור

התוכנית של קבוצת איגרא להקמת בית המלון בבקעת תמנע שליד אילת עשויה להיגנז. הוועדה המחוזית במחוז הדרום אישרה בימים האחרונים את ההנחיות לנספח הסביבתי שיבדוק את ההשפעות האפשריות של המלון באזור, הכוללות בין היתר בדיקת חלופות אחרות למיקום המלון.

לדברי ממונה מחוז דרום במשרד הפנים, אבי הלר, בכך פעלה הוועדה בהתאם להוראת בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע. בית המשפט קבע בינואר כי יש להחזיר את התוכנית לדיון מחודש בוועדה המחוזית ולשקול את ההשפעה הסביבתית שתהיה להקמת המלון במיקום זה.

יוזמת התוכנית, קבוצת איגרא, ביקשה להקים בתמנע פארק נופש מדברי, ועוררה התנגדות ומאבק מצד ארגונים ירוקים. את העתירה נגד התוכנית הגישה עמותת אדם, טבע ודין, שטוענת כי היקף הבנייה המתוכנן סותר תוכניות מתאר וכי המלון יפגע בנוף ייחודי ורגיש.

עו"ד נירית לוטן, מאדם טבע ודין, אמרה כי על הוועדה לבחור בחלופה המבטיחה את השמירה על נוף הבראשית הייחודי של עמק ססגון ובקעת תמנע.

לדבריה, "החלטת הוועדה המחוזית שהתקבלה ברוב קולות, לבחון חלופות נוספות למיקום הפרויקט, לרבות החלופה שלא לבצע אותו כלל, מחזקת את החלטת בית המשפט שפסק כי ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה שלא כדין. לאור החלטת בית המשפט ומוסדות התכנון, אנו מצפים כעת ממרכז ההשקעות שבמשרד התמ"ת לבטל את תמיכתו בתוכנית ולהסב את הכסף שיועד לפרויקט לפרויקטים אחרים שאינם פוגעים בסביבה".