אנליסטים לקראת דו"חות טבע: הרבעון הראשון יהיה החלש ביותר השנה - נראה בעיקר את הוצאות האינטגרציה עם באר

(עדכון) לימור גרובר ממליצה "תשואת יתר" על מניית טבע, במחירי יעד של 51 דולר למניה - גבוה ב-15.5% ממחיר הסגירה ביום המסחר האחרון בוול סטריט ; גלעד שריג מבנק הפועלים: "האיחוד עם באר צפוי להיטיב עם החברה"

חברת הגנריקה הישראלית, טבע , צפויה פרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009 ביום שלישי הקרוב, ה-5 במאי. לקראת הדו"חות - גל של תחזיות מבתי השקעות שונים לגבי מניית ענקית התרופות. קיבצנו עבורכם את עיקרם.

האנליסטית לימור גרובר, ממחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות פסגות, מעריכה כי הרבעון הראשון של 2009 צפוי להיות הרבעון החלש ביותר עבור טבע בשנה זו. זהו הרבעון הראשון בו יבוצע איחוד מלא של פעילות באר עם פעילותה של טבע, ואנו צפויים לראות בעיקר את הוצאות האינטגרציה, הכוללות מחיקת מלאי והפחתת נכסים בלתי מוחשיים. אומרת גרובר.

ברמה שנתית, טבע העריכה כי הפחתות המלאי יעמדו על 270 מיליון דולר - רובם ברבעונים הראשון והשני, וכי הפחתות הנכסים הבלתי מוחשיים יעמדו על 470 מיליון דולר. כן מציינת גרובר, כי לראשונה ברבעון זה, הרווח למניה יהיה מנוטרל גם מהפחתת נכסים בלתי מוחשיים שאינם קשורים רק לרכישת באר.

בבית ההשקעות מעריכים, כי תוצאות הרבעון יושפעו בעיקר ממיעוט השקות גנריות חדשות בארה"ב, המשפיע גם על הרווחיות הגולמית, ומהמשך היחלשות המטבעות בהם פועלת טבע ברחבי העולם, לעומת הדולר. במקביל, בפסגות לא מצפים לחיסכון משמעותי על רקע ניצול סינרגיות עם באר, חיסכון שיחל להתבטא בעיקר במחצית השנייה של השנה.

בבית ההשקעות צופים כי טבע תציג עלייה של 33.7% בסך ההכנסות, ל-3.44 מיליארד דולר. הרווח הנקי בנטרול הפחתות צפוי לעלות ב-15% ל-837 מיליון דולר, והרווח הנקי לאחר ההפחתות צפוי לעלות ב-3.6% ולהסתכם ב-639 מיליון דולר שהם 70 סנט למניה.

בפסגות חוזרים על המלצת "תשואת יתר" למניית טבע, במחירי יעד של 51 דולר למניה - גבוה ב-15.5% ממחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון בוול סטריט.

האנליסט גלעד שריג מבנק הפועלים: "האיחוד עם באר צפוי להיטיב עם החברה".

טבע צפויה להציג דו"ח טוב ברבעון הראשון, עם צמיחה של כ-36% במכירות, בעיקר אודות לאיחוד עם Barr, אולם גם בשל המשך צמיחת קווי המוצרים הותיקים כגון קופקסון, מוצרי הנשימה ואף אזילקט.

הדו"ח צפוי להיות מעניין ברמה גאוגרפית אולם יותר מכך ברמת החלוקה של ההכנסות בין קווי המוצרים השונים. דרך רכישת באר, טבע יצרה לעצמה למעשה דריסת רגל מהותית בתחום בריאות האשה, תחום אשר הופך להיות אחד המשמעותיים בחברה בעתיד. שחיקת מחירים: בפועלים מניחים שחיקה חד ספרתית במחירים ברבעון.

הקופקסון מכונת מזומנים משומנת: הרעש סביב תחרות גנרית לקופקסון דעך מעט, אולם הסיכון עדיין קיים. גם אם הסיכוי של אחד המתחרים להגיע לשוק עם גרסה גנרית הוא נמוך, יש לזכור כי זהו סיכון משמעותי במידה ויתממש. בפועלים מעריכים כי מכירות הקופקסון יגיעו לכ 580- מ' דולר, מהם כ 360- מ' דולר בארה"ב. תרופת הקופקסון הינה בעלת תרומה משמעותית לרווח (כ- 85% רווחיות גולמית להערכתו)

חזית נוספת שתצטרך טבע להתמודד בה היא החזית של התרופות האוראליות, שכרגע לא נראית בעייתית, בין היתר בשל הפער הקטן יחסית עד כניסתה הצפויה של Laquinimod של טבע לשוק.

עדכון תחזיות ל- 2009: טבע אמנם מסרה לשוק את התחזיות המעודכנות לשנתיים הקרובות והיא לא אמורה לעדכן אותן ברבעון אולם לאור ההתרחשויות האחרונות ובעיקר בשל המיזוג עם באר שכבר נמצא בעיצומו, ייתכן והסינרגיות שקיימות גבוהות מהצפוי (כפי שנרמז בעבר) ועל כן ייתכן והחברה תוכל לצמצם את טווח התחזית ואולי אף להעלות מעט את הרווח החזוי שעומד כעת על 3.20-3.40 דולר למניה. הראות היום גבוהה מבעבר, ולכן ייתכן עדכון תחזית לשנתיים הקרובות.

בכלל פיננסים מעלים את מחיר היעד למניית טבע ב-5.15%

גם בכלל פיננסים מעריכים היום כי הרבעון הראשון של השנה יהיה החלש ביותר בכל 2009, ויושפע מהאינטגרציה עם באר וכל ההוצאות הנלוות לה. לגבי 2010, בכלל מעריכים כי צפויה צמיחה של 32% ברווח למניה ל-4.26 דולר, שיושפע לחיוב מהמיזוג, וכן מהפסקת התמלוגים לסאנופי אוונטיס בגין מכירית הקופקסון, והכרה ב-100% מהרווח.

האנליסטית גל רייטר מעריכה כי טבע לא תעדכן את תחזיותיה לשנת 2009 או ל-2010. לשנה הנוכחית, טבע צופה הכנסות של 14.1-14.6 מיליארד דולר, ורווח של 2.4-3.2 דולר למניה. ל-2010, טבע צופה צמיחה של 30%-35% על הרווח למניה של 2009.

בבית ההשקעות צופים לטבע עלייה של 32.6% בהכנסות הרבעוניות ל-3.41 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם צפוי לעמוד על 618 מיליון דולר, שהם 68 סנט למניה - מעט מעל רווח של 617 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.

רייטר מעלה את מחיר היעד למניית טבע ב-5.15% ל-51 דולר למניה - המשקף לה פרמיה של 15.5% למחירה בשוק. ההמלצה נותרת על "תשואת שוק".

אי.בי.אי: "צמיחה ושיפור בתוצאות לאורך כל השנה - עם שיפור מרבעון לרבעון"

גם להערכת האנליסטית נתלי גוטליב מבית ההשקעות אי.בי.אי, זהו יהיה הרבעון הראשון שבו מתחילים לראות את פירות המיזוג של טבע עם באר, אבל ביחד עם כל העלויות הנלוות לתהליך ויצירת הסינרגיה המצופה.

ב-IBI חוזרים על המלצת "קנייה" על מניית טבע, במחיר יעד של 51 דולר - גבוה בכ-15.5% ממחיר המניה בשוק. "אנו נמשיך לראות צמיחה ושיפור בתוצאות טבע לאורך כל השנה, עם שיפור מתמשך מרבעון לרבעון - גם בהסתכלות על תחומי הפעילות השונים וגם בחלוקה לפי אזורים גיאוגרפיים". אומרים האנליסטים.

בבית ההשקעות מעריכים כי הרבעונים הבאים יכללו יותר הזדמנויות לטבע, מבחינת השקות של גרסאות גנריות, לאחר רבעון ראשון דל בהשקות. האנליסטים מצפים לשינוי ההתוויה של האזילקט במהלך השנה, שיכול להפוך את התרופה לבלוקבסטר הבא של טבע.

גוטליב מעריכה כי מכירות הקופקסון של טבע צפויות להמשיך לצמוח לסכום של 540 מיליון דולר ברבעון הראשון. בנוסף, אישור הגנריקה למוצר הוא עדיין רחוק, ולהערכתה תהיה לו תחרות בטווח הארוך. במכירות האזילקט, כבר רואים גידול משמעותי. היא מוסיפה.

RBC מתחילים לסקר את טבע ב"תשואת יתר", במחיר יעד הגבוה ב-26.8% מהשוק

אל בתי ההשקעות המסקרים את טבע נוסף בימים האחרונים גם RBC הקנדי, שותפו של תמיר פישמן מישראל. ב-RBC החלו לסקר את טבע בהמלצת "תשואת יתר" (סיכון מעל הממוצע) ובמחיר יעד של 56 דולר למניה, גבוה ב-26.8% ממחיר השוק.

האנליסטים אדם גרין ודיואי סטידמן מציינים שלטבע יש פייפליין נרחב, ונכון להיום יש לה 85 הזדמנויות בדמות "First to File", כלומר תרופות עבורן טבע הייתה החברה הגנרית הראשונה שהגישה בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) לשווק גרסה גנרית, וככזאת היא אמורה לזכות גם בבלעדיות של חצי שנה בשיווק התרופה. לדברי האנליסטים, מספר הבקשות הראשונות של טבע גבוה פי 4 מהבקשות של החברה שנמצאת אחריה ברשימה.

האנליסטים מציינים שטבע (כולל באר, אותה טבע רכשה בשנת 2008) הצליחה לאתגר פטנטים קיימים של תרופות ב-79% מהמקרים בהם היא ניסתה - גבוה מהממוצע של חברות גנריות מובילות אחרות, העומד על 70%. הצלחה באתגור פטנט הוגדרה כניצחון משפטי או הגעה לפשרה עם החברה האינובטיבית שמייצרת את התרופה.

גרין וסטידמן כותבים כי בעקבות פשרות עליהן חתמה טבע לאחרונה, גדלה הראות (Visibility) שלה בכל הנוגע להשקות תרופות בשנים הקרובות. בנוסף לפשרות בתרופות שמכירותיהן, במונחי המוצרים המקוריים, מוערכות על-ידם ב-10 מיליארד דולר, הם מדגישים גם את ההשקות בסיכון שטבע מבצעת. לדבריהם, טבע אחראית למחצית מההשקות בסיכון של כלל התעשייה מתחילת העשור.

עוד שני נושאים שמוזכרים בהמלצה הם שוק הגנריקה באירופה, וכן הביוגנריקה, כשטבע מוכנה לנצל הזדמנויות קרובות שכוללות תרופות בהיקף של 60 מיליארד דולר, שהפטנטים שלהן יפקעו עד 2015.