הפרקליטות: לא ייחתם הסדר טיעון עם גרגורי לרנר

פרקליטיו של לרנר הודיעו כי יעתרו מחר לבג"ץ נגד המדינה, בטענה להפרת הבטחה וניהול מו"מ שלא בתום-לב ; לרנר - המואשם בגניבה, הונאה והתחזות לבעלי חברות גז ונפט רוסיות - הודה היום באישומים נגדו

בתום משא-ומתן בן כשנה על הסדר טיעון בתיק בו הואשם בהונאה במיליוני דולרים, הודיעה הפרקליטות לבאי-כוחו של גרגורי לרנר, עוה"ד איתן ענבר ומנחם רובינשטיין, כי לא ייחתם הסדר כזה. ענבר ורובינשטיין טענו כי יעתרו מחר לבג"ץ נגד המדינה, בטענה להפרת הבטחה וניהול משא-ומתן שלא בתום-לב.

התיק נקבע היום (א') להוכחות בפני השופט חאלד כבוב, ועקב הודעת הפרקליטות, לא התקיים הדיון. השופט ביקש מלרנר להודיע אם הוא מודה, ולרנר הודה באישומים נגדו. לטענת באי-כוחו, זוהי הודאה פורמלית, והוא יודה בדיון ב-1 ביוני.

לדבריהם, במשא-ומתן הושגו 3 הסדרי טיעון, שעיקרם ריצוי 9 שנות מאסר. לרנר מואשם בגניבה ובהונאה של מאות בני אדם, ובהתחזות לבעלי חברות גז ונפט רוסיות. הוא ריצה 6 שנות מאסר על עבירות שוחד ומירמה.

ב-2005 הוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך כדי לקבל דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף ושיבוש מהלכי חקירות. ב-2006 נמלט לרנר מהארץ, נעצר בפרגוואי והוסגר לישראל.