עיני לא מתנגד להפרטת מינהל מקרקעי ישראל

ל"גלובס" נודע כי גם ברוש וגם עיני הביעו שביעות רצון מעסקת החבילה שמתגבשת במסגרת ה"שולחן העגול"

שר האוצר, יובל שטייניץ, נועד אמש (שבת) עם יו''ר ההסתדרות, עופר עיני, ויו''ר הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, לצורך המשך הדיון על התוכנית הכלכלית למשק, חוק ההסדרים ותקציב המדינה. הפגישה הסתיימה בחמש בבוקר היום.

ל"גלובס" נודע כי גם ברוש וגם עיני הביעו שביעות רצון מעסקת החבילה שמתגבשת במסגרת ה"שולחן העגול". עוד נודע כי לעומת שנים קודמות, ההסתדרות אינה מבקשת להוציא את הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל מחוק ההסדרים והסעיף בנושא יישאר על כנו מתוך אמונה כי הרפורמה תיעשה בהסכמה עם העובדים.

לפי הדיווחים, הדרישות של השניים נכללו בתוך התוכנית הכלכלית של הממשלה. בין ההצעות שהציע ברוש בחודשים האחרונים: הרחבת קרן אשראי לעסקים בינוניים לצורך הקלות במחנק האשראי, הגדלת היקף ערבויות הממשלה בחברת הביטוח לסחר חוץ "אשרא", הגדלת התקציב למדען הראשי, הגדלת התקציב לעידוד השקעות הון, הקדמת רכישות הממשלה בידי מפעלים ישראליים בלבד לרבות בפריפריה ויישום תוכנית החופשה ללא תשלום (חל''ת).

עוד נושא קריטי שעלה אך טרם סוכם הוא שיעור הגידול בהוצאה בתקציב לשנים הבאות. באוצר תכננו כי שיעור זה חייב לעמוד על 1.7% ולצורך כך יש לבצע קיצוצים כדי לעמוד ביעד זה. לעומת זאת, ברוש ועיני סבורים כי יש להגדיל שיעור זה ל-2.5% לפחות, אחרת, הם טוענים, אין דרך לבצע וליישם את התוכניות מבלי לפגוע בשירותים ממשלתיים בסיסיים. התנגדות נוספת מוצגת כלפי הניסיון להרחיב את תוכנית "אורות לתעסוקה" (ויסקונסין) לכל הארץ, אולם בעניין זה משרד האוצר צפוי לקבל גיבוי מלא מראש הממשלה, בנימין נתניהו.

התנגדות להפרטת חברת הדואר

רשימת ההתנגדויות של ההסתדרות כוללת את העלאת המס המוטל על עובדים בגין שימוש בטלפון סלולרי שבבעלות המעסיק. ההסתדרות מתנגדת גם לביטול חצי נקודת הזיכוי לנשים עובדות ומתנגדת להפרטה נוספת של מעונות לילדים בעלי מוגבלויות. עיני הבהיר כי הוא מתנגד גם להפרטת יחידות ברכבת ישראל ולהפרטת חברת דואר ישראל ובנוסף מתנגד לסגירת המרכזים הממשלתיים להכשרה מקצועית.

עוד סעיפים שההסתדרות מתנגדת להם: הפרטת טנק המרכבה; שילוב הטלוויזיה החינוכית ברשות השידור; דיפרנציאליות נוספת בגובה קצבאות הזקנה; הקטנת הפטור ממס לנכים ולעיוורים; הקפאת קליטת עובדים חדשים במגזר הציבורי; והגדלת סמכויות האחיות ללא העלאת שכרן. השלושה צפויים להיפגש שוב הערב במשרד האוצר לצורך המשך הדיון על ביטול סעיפים בחוק ההסדרים ומציאת פתרונות מימון לצעדים שהוצעו. *