עסקה בין מגדל שוקי הון לפריזמה הקפיצה האג"ח של אנטר ב-25%

האג"ח מסדרה ב' של החברה שבשליטת עמית ברגר הנמצאת תחת הקפאת הליכים, זינקו במחזור חריג ועוררו עניין רב בשוק ; פריזמה, שנמצא בימים אלה בסוף דרכו, נפטר כעת מחלק מהשקעותיו

לא בכל יום עולה אג"ח של חברה שנמצאת בקשיים ב-25%, כפי שאירע היום באג"ח של חברת אנטר הולדינגס , שבשליטת עמית ברגר, הנמצאת תחת הקפאת הליכים.

איגרות החוב מסדרה ב' של החברה עלו ב-24.6% במחזור של 14.5 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי העליות החדות הללו נבעו מכך שמגדל שוקי הון רכשה את אחזקותיה של פריזמה באיגרות החוב הללו. אנטר הולדינגס, אגב, מחזיקה בכ-5% ממניות פריזמה.

גל שמועות בשוק

העליות החדות שנרשמו היום באיגרות החוב של אנטר עוררו גל שמועות בשוק, ואחת הסברות הייתה כי רוכש האג"ח מנסה להשתלט באמצעותן על מניות טיב טעם, שבשליטת אנטר הולדינגס.

לסדרה ב' של האג"ח משועבדות האחזקות של אנטר הולדינגס ברשת טיב טעם, העומדות על 38%. בשוק ההון העריכו כי רוכשי האג"ח מתכוונים לנצל את איגרות החוב כדי להשתלט על המניות. מהלך כזה התרחש בחברת אמריס, כאשר מטיס קפיטל השתלטה על חלק גדול מהאג"ח של אמריס, להן משועבדות המניות בחברת פטרוגרופ.

יחד עם זאת, השתלטות על האג"ח אינו מתכון בטוח להשתלטות על מניות החברה הבת, שכן בכל מקרה יש צורך למנות כונס נכסים שיבחר בהצעה הגבוהה ביותר. ועדיין, השתלטות על האג"ח של אנטר הולדינגס יכולה להיות נקודת פתיחה לא רעה עבור גורם המעוניין להגיע לנתח משמעותי ברשת טיב טעם. כיום, בעל השליטה ברשת הוא קובי טרייביטש, המחזיק ב-40.8% ממניות החברה.

בית ההשקעות פריזמה, שהוא הצד המוכר בעסקה זו, נמצא בימים אלה בסוף דרכו. קופות הגמל של בית ההשקעות נמכרו לפסגות, ויתר פעילות ניהול ההשקעות, ובראשה קרנות הנאמנות, נמכרו לאקסלנס. כך שבתקופה זו נפטר בית ההשקעות מחלק מהשקעותיו, וביניהן איגרות החוב של אנטר הולדינגס.