בעקבות מזג האוויר הסוער: הפסקות חשמל בת"א, ר"ג, גבעתיים וגוש דן, שריפות ונפילות עמודי חשמל בדרום ובשפלה

מזג האוויר הסוער, ובמיוחד הרוחות העזות, הביאו היום בבוקר לקריסת עצים שנפלו על קווי מתח וגרמו לשיבושים באספקת החשמל במספר רב של שכונות ; עקב תנאי מזג האוויר נסגר שדה דב לנחיתות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

בעקבות מזג האוויר הסוער, צרכנים מדווחים על הפסקות חשמל בחלק מהאזורים בגוש דן, בין השאר, באזור תל אביב, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, ועוד.

מזג האוויר הסוער, ובמיוחד הרוחות העזות, הביא היום (ב') בבוקר לקריסת עצים שנפלו על קווי מתח וגרמו לשיבושים באספקת החשמל במספר רב של שכונות. יצוין כי השילוב של הרוחות העזות ומזג האוויר השרבי צפוי להביא לצריכת חשמל גבוהה מהממוצע לעונה. מחברת החשמל נמסר, כי החברה פועלת לתיקון התקלות.

בחברת החשמל אומרים כי הרוחות הסוערות הביאו לנפילת עצים על כבלי מתח וקריעת חוטים ואכן גרמו לשיבושים באספקה בחלק מהשכונות. עוד ציינו בחברה כי צוותים של החברה פועלים כעת לתיקון התקלות. בחברת חשמל ציינו כי למרות שמדובר במספר גבוה של תקלות השיבושים הם נקודתיים ואין סכנה להפסקות חשמל נרחבות.

עקב תנאי מזג האוויר נסגר שדה דב לנחיתות. כרגע מתאפשרת בשדה המראת מטוסים גדולים בלבד.

אובך וזיהום אויר

שריפות ונפילת עמודי חשמל

בנוסף, מספר דליקות פרצו באיזורי השפלה והדרום. למרבה המזל, בכל המקרים לא היו נפגעים ונגרם נזק לרכוש בלבד. באיזור חבל לכיש פרצו מספר שריפות. בסביבת נחל עוז פרצה שריפה בשדה קוצים בשטח פתוח. לא רחוק משם, בתוך העיר שדרות, נפל עץ על קווי מתח וגרם לשריפה. כוחות כיבוי הגיעו למקום וכיבו את האש. בנוסף אבטח הצוות את המקום עד להגעת צוות של חברת החשמל שטיפל בקווי המתח.

בקרית גת נפלו עמודי חשמל על כביש וגרמו לשריפת קוצים, גם שם טופל האירוע על ידי צוות של כבאות לכיש. בכפר הרי"ף פרצה דליקה של עצי דקל שכתוצאה ממנה נפגעו שני מחסנים ביתיים. רצף הדליקות נמשך גם באזור אשדוד שם פרצו דליקות בשדה קוצים בכניסה הדרומית לעיר וגם בכניסה הצפונית לעיר, סמוך לניר גלים.

בכפר חב"ד נפל לפנות בוקר עץ על עמוד חשמל וגרם לשריפה. נזק כבד נגרם לאחד הבניינים ומחסנים שהיו סמוכים לו. ביד רמב"ם פרצה שריפה בשדה קוצים בתוך היישוב שהתפשטה במהירות לתוך הבתים. כוחות הכבאות הצליחו להשתלט על האש לפני שגרמה נזק. עדיין לא ידוע מה גרם ישירות לשריפה, אך ללא ספק מדובר בהשפעה של מזג האוויר.