המנהל המיוחד לנכסי אלי רייפמן: לאסור על חברה זרה כל פעולה במניותיו באמבלייז

עו"ד איתן ארז מבקש לאסור על וינטון קפיטל כל פעולה משפטית במניות רייפמן באמבלייז, המוחזקות אצל נאמן באנגליה ; עו"ד דורון אפיק, הנאמן בעסקת ההלוואה, התלונן במשטרה נגד באי-כוחה של וינטון בגין סחיטה ואיומים

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של אלי רייפמן, מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו זמני האוסר על וינטון קפיטל, חברה זרה הרשומה באיי הבתולה, כל פעולה משפטית במניותיו של רייפמן באמבלייז המוחזקות אצל נאמן באנגליה.

לדבריו, בפברואר הלוותה וינטון לרייפמן 3 מיליון דולר, שיועדו להחזר הלוואות ושימשו לרכישת מניות באמבלייז. ברשם המשכונות נרשם משכון לטובתה על 9 מיליון מניות אמבלייז שבבעלות רייפמן, המוחזקות אצל חברה אנגלית בשם CO & JM FIMN. לאחרונה תבעה וינטון באנגליה העברת המניות לבעלותה, בלי שציינה כי יש כתב עיכוב הליכים נגד רייפמן - ניסיון לעקוף צו שניתן בישראל ולקבל סעד במדינה אחרת.

ארז ביקש גם לחייב את וינטון בהעברת כל הליכיה נגד רייפמן לבית משפט בישראל.

בתוך כך, עו"ד דורון אפיק, הנאמן בעסקת ההלוואה, התלונן בשבוע שעבר במשטרה נגד באי-כוחה של וינטון, עוה"ד צבי ניקסון ומאיר הלר, בגין סחיטה ואיומים.

לדבריו, השניים מאיימים עליו מזה חודש כי אם לא יעביר את המניות על שם וינטון - יינקטו נגדו פעולות מרחיקות-לכת. לדבריו, הוא אמר להם כי אין באפשרותו לבצע פעולה כלשהי במניות, לנוכח צו כינוס הנכסים וצו עיכוב ההליכים נגד רייפמן.