צבי זיו במכתב לעובדי בנק הפועלים: "לא העלינו אפשרות של פיטורי עובדים ואין בכוונתנו לעשות זאת"

יו"ר ארגון העובדים, שרלי אמזלג, אתמול ל"גלובס": "המשמעות של חילופי מנהלים מהווה סכנה להסכמות שאליהן הגענו עם ההנהלה הנוכחית, שהבטיחה לנו כי לא יפוטרו עובדים מעבר לאלה שפוטרו בעבר"

"לאורך כל הדיונים שנערכו עד היום סביב תוכנית ההתייעלות, ההנהלה לא העלתה על הפרק אפשרות של פיטורי עובדים ואין בכוונתנו לעשות זאת" - כך כתב היום (ג') מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, במכתב לעובדי הבנק, בעיצומם של ימים סוערים שבמרכזם סכסוך בין בנק ישראל לבין בעלת השליטה, שרי אריסון, ובעקבות המכתב ששלח אתמול יו"ר ארגון העובדים, שרלי אמזלג, ובו נרמז אחרת.

"על רקע ההתרחשויות בימים האחרונים, ולאור הרשמים שחבריי להנהלה ואני מקבלים משיחתינו עם עובדים בכל הדרגים", כתב זיו, "ברצוני לפנות אליכם באופן בלתי אמצעי ולהדגיש מספר נקודות חשובות".

זיו, כאמור, התייחס למכתב ששלח אתמול יו"ר אמזלג, וכתב: "מטרת תוכנית ההתייעלות היא ליצור התייעלות נכונה, איכותית ובת קיימא, ללא פגיעה במעמד העובדים והמנהלים, ותוך העצמת יתרונו התחרותי של הבנק ביציאה מהמשבר ובטווח הארוך, תוך שימור המשאב החשוב ביותר שלנו - אתם העובדים".

אתמול שלח אמזלג מכתב לעובדים, לקראת הפגנת המחאה מול בנק ישראל, שבו רמז כי ההבנות בין הוועד לבין יו"ר הדירקטוריון, דני דנקנר, באשר לצעדי ההתייעלות והסכמה ביניהם כי לא יפוטרו עובדים, ניצבות בסכנה. ל"גלובס" אמר אתמול אמזלג: "המשמעות של חילופי מנהלים, מבחינתנו, מהווה סכנה להסכמות שאליהן הגענו עם ההנהלה הנוכחית, שהבטיחה לנו כי לא יפוטרו עובדים מעבר לאלה שפוטרו בעבר".

עוד כתב זיו: "לצערי, עד היום לא הושגו הסכמות פורמליות במסגרת הדיונים בין ההנהלה לבין ארגון העובדים, ותהליך המו"מ לא מוצה עד תומו. האמנתי, ואני עדיין מאמין, כי בהידברות משותפת ניתן להגיע במהרה להסכמות שהיו מקובלות על כולם וישקפו את טובת הבנק בטווח הארוך".

"אני ממשיך לכהן בתפקידי עד שימונה מחליף ועד שאעביר אליו את התפקיד בצורה מסודרת ואחראית. הבנק חשוב לי והוא ביתי מזה 35 שנים, כפי שאני משוכנע שהוא ביתם של כל אחת ואחד מכם", כתב זיו.