יואל מארק, ראש תחום החיפוש בגוגל ישראל, עוזבת; הערכות: תנחת במרכז הפיתוח של יאהו בחיפה

העזיבה של מארק - על רקע איחוד מרכזי הפיתוח של גוגל בישראל ; מספר העובדים במרכז הפיתוח של יאהו לא עולה על עשרה ; בראיון שהעניקה למגזין "פירמה" של "גלובס" לפני כשנתיים, הגדירה מארק את גוגל כ"מפעל השוקולד של המהנדסים"

ד"ר יואל מארק, ראש תחום החיפוש של גוגל ישראל ועד לא מזמן מנהלת מרכז הפיתוח בחיפה, עוזבת את תפקידה - כך נודע ל"גלובס". ההערכות הן כי תפקידה הבא של מארק יהיה בשורותיה של המתחרה יאהו, שמשרדיה ממוקמים מספר קומות מתחת למשרדי גוגל במרכז מת"מ שבחיפה.

מגוגל ישראל נמסר בתגובה כי "אנו מעריכים את פועלה של יואל ומאחלים לה המשך הצלחה גם בעתיד. יואל תרמה רבות לגוגל מאז השיקה את מרכז המחקר והפיתוח בחיפה". מארק אישרה ל"גלובס" כי היא עוזבת את גוגל ואמרה כי עד סוף החודש היא תהיה עדיין חלק מהחברה. על השאלה אם היא עוברת ליאהו, היא בחרה שלא להגיב.

עזיבתה של מארק מתרחשת שלושה חודשים בלבד לאחר שגוגל הודיעה על איחוד אסטרטגי של שני מרכזי המו"פ הקיימים בתל אביב ובחיפה תחת מרכז אחד בניהולו של פרופ' יוסי מטיאס. זאת, במטרה ליצור מרכז אסטרטגי אחד בישראל, "ולהפוך את מרכזי המו"פ לחזקים אף יותר, ולהבטיח שחדשנות ומהירות ימשיכו להוות את ליבת הפעילות", כדברי נלסון מאטוס, סגן נשיא להנדסה באזורEMEA בגוגל (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

ההערכות הן כי השינוי שבוצע בחברה, במסגרתו מטיאס הפך למנהל מרכזי המו"פ, הוא זה שדחף את מארק החוצה. זאת, משום שנוצר מצב בו במקום להיות בדרגה מקבילה למטיאס היא הוכפפה אליו.

המעבר של מארק למרכז הפיתוח של יאהו, ככל שיתרחש, הוא מפתיע למדי ויש להניח שהיא תידרש לתקופת צינון מסוימת. בראיון למגזין "פירמה" של "גלובס" לפני כשנתיים אמרה מארק כי "גוגל זה חלום הספיריט הישראלי", וכן ש"גוגל היא מפעל השוקולד של המהנדסים", ו"חלום של מקום". מארק אמרה אז שהיא עובדת תחת "השפעת מטה הקסם של גוגל".

מרכז הפיתוח של גוגל בחיפה נפתח במהלך 2006, ומארק מונתה לעמוד בראשו. למארק 17 שנות ניסיון בתחום ההנדסה ב-IBM, לשם הצטרפה לאחר השלמת הדוקטורט שלה בטכניון. במרכז בחיפה מועסקים כ-30 איש, לצד 50 עובדים נוספים שממוקמים בתל אביב.

מרכז הפיתוח של יאהו נפתח ב-2008, והוא מצומצם בהרבה. בראשו עומד ד"ר רוני למפל, ומספר העובדים בו עומד על כ-5 איש.