נס טכנולוגיות מסכמת רבעון עם צניחה של 55% ברווח ל-4 מיליון דולר

החברה הרוויחה ברבעון הראשון 10 סנט למניה - בהתאם לצפי האנליסטים ; ההכנסות ירדו ב-15% והסתכמו ב-136.4 מיליון דולר, לעומת הצפי להכנסות של 148.2 מיליון דולר

חברת שירותי המיחשוב הישראלית, נס טכנולוגיות , דיווחה היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009.

החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה ועמדה בהן בשורה התחתונה. הכנסותיה ירדו ב-15% והסתכמו ברבעון ב-136.4 מיליון דולר. האנליסטים צפו לה הכנסות של 148.2 מיליון דולר. החברה מסבירה כי עיקר הירידה נבעה מהתחזקות הדולר, וכן מהאטה במכירות של מגזר שילוב המערכות ופיתוח יישומים.

הרווח הנקי GAAP צנח ב-78% והסתכם ב-1.5 מיליון דולר, שהם 4 סנט למניה. זאת לעומת רווח של 6.9 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי Non-GAAP עמד על 4 מיליון דולר, שהם 10 סנט למניה - ירידה של 55% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לצפי האנליסטים בוול סטריט.

הרווח התפעולי GAAP הסתכם ב-3.4 מיליון דולר, ירידה של 66% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי Non-GAAP ירד ב-49% ל-6.3 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם מזומנים ושווי המזומנים שהסתכמו ב-58 מיליון דולר - בדומה לרמתם בסוף 2008.

צבר ההזמנות עמד בסוף הרבעון על 684 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון הראשון החברה רשמה הוצאה של 2.6 מיליון דולר עבור פיצויי פיטורים עקב קיצוצים בכח האדם שבוצעו לשם התאמת מצבת העובדים להאטה בביקושים.

"שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות אמר היום כי "הגענו לתזרים מזומנים תפעולי טוב וחתמנו על מספר עסקאות חדשות חשובות וכן על הרחבות של הסכמים קיימים. ישנם מספר סימנים ראשוניים לסיומה של ההאטה בעסקינו בארה"ב ואנו מצפים לתחילתה של התאוששות ברבעונים הבאים. איננו יכולים לנבא את המועד המדוייק של התפנית, אולם אנחנו מקפידים על השליטה בהוצאות תוך היערכות והכנה לחידוש התנופה בארה"ב".

נס משנה את תחזיתה השנתית, להכנסות בטווח שבין 590 מיליון דולר ל-620 מיליון דולר ולרווח (non-GAAP) בטווח שבין 40 ל-60 סנט למניה.