לבורנטית בתנובה תובעת מהחברה 100 אלף שקל: "פוטרתי בשל היריוני"

טוענת כי הממונה על העסקת נשים בתמ"ת קבעה כי אין לשלול אפשרות שההיריון היה גורם בהחלטת הפיטורים ולא התירה אותם - אך למרות זאת תנובה לא החזירה אותה לעבודתה

לילה דורפמן, לבורנטית בתנובה, הגישה לבית הדין האזורי לעבודה תביעה נגד החברה בסך 100 אלף שקל, בטענה לפיטורים בשל היריונה.

דורפמן טוענת, באמצעות עו"ד דרור חייק, כי החלה לעבוד בתנובה באפריל 2008. בספטמבר הודיעה למנהלת המעבדה כי היא בהריון, ושאלה מהו הנוהל בחברה לגבי העסקת עובדת הרה במשמרות לילה. היא נענתה על-ידי הממונה על משאבי אנוש כי מחודש חמישי ואילך אין לשבץ נשים בהריון במשמרות לילה.

לטענתה, כעבור שבוע פנתה תנובה לתמ"ת בבקשת היתר לפיטוריה. תנובה טענה כי התעוררו בעיות הקשורות לתפקודה המקצועי ולהתנהגותה ברמה הבינאישית, זאת על אף שכל עמיתיה לעבודה העידו כי לא היו כל בעיות כאלה.

עוד היא טוענת כי כדי להכשיר את השעייתה, תנובה רשמה תאריך שקרי בפרוטוקול שיחתה עם משאבי אנוש, למרות הוראת התמ"ת להימנע מפגיעה בה עד להחלטה היא הושעתה, וגם משהוחלט לאסור את פיטוריה - זו התעלמה מכך.

הממונה על העסקת נשים בתמ"ת קבעה כי אין לשלול אפשרות שההיריון היה גורם בהחלטת הפיטורים ולא התירה אותם.

ואולם, נטען, זה "לא עניין" את תנובה - היא לא החזירה אותה לעבודתה, לא מצאה לה תפקיד פחות "מסוכן", ולא חזרה בהודעתה כי היא מושעית ויושבת בבית עד להחלטת הממונה.

מתנובה נמסר בתגובה: "מדובר בעובדת שלאור בעיות קשות בתפקודה הוגשה בקשה למשרד התמ"ת לפטרה באופן חריג, למרות הריונה. לאור דחיית הבקשה העובדת לא פוטרה וממשיכה לקבל שכר מתנובה. העובדת נמצאת בחופשת לידה החל מאפריל 2009, ולאחר סיום חופשת הלידה תחזור לעבוד בתנובה".