לא רואים את הסוף: דחייה של 9 חודשים נוספים ברכבת הקלה בירושלים

חברת סיטי פס הגישה בקשה רשמית למשרדי האוצר והתחבורה לדחיית מועד ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים לחודש יוני 2011 ; "גלובס" חשף לראשונה כבר לפני כשלושה חודשים כי סיטי פס לא תעמוד ביעד שנקבע, וכי צפויה דחייה לפחות עד לשנת 2011

זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, חברת סיטי פס הגישה בקשה רשמית למשרדי האוצר והתחבורה לדחיית מועד ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים לחודש יוני 2011, מדובר בדחייה נוספת של כ-9 חודשים ביחס להסכם האחרון שנחתם מול המדינה, שקבע את מועד ההפעלה של הרכבת הקלה לתחילת חודש אוקטובר 2010.

הבקשה של סיטי פס לדחייה נוספת של תחילת ההפעלה היתה צפויה לנוכח העיכובים במתן אישורי בניה בחלק מהצמתים המרכזיים וכן בשל מחלוקות שונות מול עריית ירושלים.

"גלובס" חשף לראשונה כבר לפני כשלושה חודשים כי סיטי פס לא תעמוד ביעד שנקבע, וכי צפויה דחייה לפחות עד לשנת 2011. מנכ"ל סיטי פס, האלוף במיל' יאיר רווה העריך כבר אז כי לא תיהיה ברירה אלא לדחות את מועד ההפעלה בשל העיכוב במתן ההיתרים.

לפני כחודש הגיעו סיטי פס, עיריית ירושלים והמדינה להסכמות שאיפשרו לשחרר לחברה תשלום שהובטח לה בסך של כ-150 מיליון שקל ובתמורה התחייבה סיטי פס לזירוז העבודות.

סיטי פס נאלצת להתמודד בשבועות האחרונים גם עם קשיים בהשלמת העבודות להנחת פסי הרכבת במרכז העיר, זאת בעיקבות קשיים אליהם ניקלע קבלן המשנה, חברת אלי ברשי. כפי שפורסם ב"גלובס", אלי ברשי הגיש לבית המשפט בירושלים בקשה להקפעת הליכים בעיקבות חובות בהיקף של כ-55 מיליון שקל.

עדיין לא ברור מה תיהיה תגובת המדינה לבקשת הדחייה של סיטי פס, עם כי ניראה כי לא יהיה מנוס מדחייה נוספת של מועד ההפעלה.

סיטי פס נמצאת בבעלות אשטרום (27.5%), הראל השקעות (20%), פולאר (17.5%) אלסטורם הצרפתית (20%) קרן תשתיות ישראל (10%) וקונקס (5%).

מחברת סיטי פס נמסר: "לצערנו במהלך שנת 2008 ועד היום נכפו על הפרויקט עיכובים ממושכים בשל גורמים חיצוניים שונים ובהם חפירות ארכיאולוגיות, היתרי עבודה שלא ניתנו בזמן ועוד. לאור זאת, נאלצה החברה לפנות ליחידת המהנדס בבקשה לאשר את דחיית סיום הפרויקט במספר חודשים. במידה והמדינה תאפשר זאת, יתכן וניתן יהיה לקצר את משך העיכוב בצורה משמעותית".