לאחר שקבע אתמול שיא של 5 חודשים ו-5 ימים רצופים של עלייה, נסוג הערב הנפט ב-1.2% ל-53.84 דולר לחבית

המשקיעים ממתינים מחר לפרסום דו"ח המלאים השבועי שצפוי להצביע על עלייה נוספת של 2.2 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב לשיא של 19 שנה ; המשקיעים מימשו רווחים על רקע הירידות בשווקים ודברי ברננקי

לראשונה מזה 5 ימי מסחר איבדה היום חבית נפט מערכה 1.2% ומחירה נקבע ב-53.84 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שאמש זינק מחירה לרמות הגבוהות ביותר מזה כחמישה חודשים.

מחר ממתינים המשקיעים לפרסום דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו, והוא צפוי להצביע על עלייה נוספת בכמויות המלאי בארה"ב לשיא של 19 שנה. האנליסטים בשוק מצפים לעלייה של 2.2 מיליון חביות של נפט גולמי.

הצפי להמשך הצטברות המלאים והירידה בביקושים לו, כמו גם הירידות בשוק על רקע דבריו של ברננקי ומצבה השברירי של הכלכלה האמריקנית יומיים לפני פרסום תוצאות מבחני הלחץ שעורך הממשל לבנקים היו בין הגורמים שהכבידו הערב על החוזה העתידי.

"למרות שהנפט נסחר ברמות הגבוהות של השנה עד כה, השוק עדיין עצבני מכדי לשמור על רמות אלו. הנתונים הכלכליים הבסיסיים עדיין לא מצדיקים את עליות המחירים" אמר טום בנץ מ-BNP פריבה.

נציין כי הדולר עלה היום מרמות שפל של חודש שקבע אמש כנגד האירו. דולר חזק נוטה להגביל את המשיכה של המשקיעים לנפט וסחורות אחרות המצוטטות בדולרים.