אלווריון מפספסת את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות: מצפה כי ההכנסות ברבעון השני יהיו נמוכות משמעותית

החברה הציגה רווח מתואם של 745 אלף דולר, סנט למניה מעל תחזיות האנליסטים ; מעריכה כי ההכנסות ברבעון הבא יסתכמו ב-54-62 מיליון דולר; האנליסטים מצפים ל-69.9 מיליון דולר

אלווריון מפספסת את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, כשההכנסות הסתכמו ב-67.9 מיליון דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. האנליסטים ציפו להכנסות של 68.27 מיליון דולר. כך עולה מדו"חותיה של החברה לרבעון הראשון של 2009.

אלווריון מספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב, תוך התמקדות בטכנולוגיית ה-WiMAX וגם ה-WiMAX הנייד שנחשב לטכנולוגיה שעדיין עושה את צעדיה הראשונים, ומיועדת לאפשר פס רחב אישי. יתרות המזומנים נכון ל-31 במרץ 2008 הסתכמו ב-136 מיליון דולר.

מבחינת ניתוח ההכנסות, משלוחי WiMAX בסך 40.6 מיליון דולר, כפי שהיה ברבעון הראשון של 2008. הכנסות ממכירות WiMAX עלו ב-29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-50.9 מיליון דולר.

החברה מצפה כי ההכנסות ברבעון השני יהיו נמוכות משמעותית: אלווריון מעריכה כי ההכנסות ברבעון הבא יסתכמו ב-54-62 מיליון דולר, בעוד האנליסטים מצפים ל-69.9 מיליון דולר. החברה הציגה רווח מתואם של 745 אלף דולר, סנט בודד למניה וסנט למניה מעל תחזיות האנליסטים. במונחי בסיס GAAP, החברה הפסידה בשורה התחתונה סנט למניה בודדת.

נציין, כי בחודש אפריל ביצעה החברה פיטורים של כ-50 עובדים, רובם מישראל, שכן מרבית עובדיה בישראל. זאת, ארבעה חודשים לאחר שאלווריון פיטרה כ-110 עובדים, 70 מהם בישראל.

החברה נשמעה אופטימית יותר לגבי תוצאות השנה הבאה, בשל צבר הזמנות והכנסות שעדיין לא הוכרו בסך כולל של יותר ממאה מיליון דולר; ההנחה כי לקוחות רבים מתכננים הרחבות רשת רב שנתיות; זכיות במספר פרויקטים חדשים. לדבריו של צביקה פרדימן, נשיא ומנכ"ל החברה, "אנו ממוקמים היטב על מנת לקחת נתח שוק ממתחרים חלשים". פרדימן ציין כי תכניות עידוד ממשלתיות מסמנות פס רחב כתחום מרכזי להתפתחות כלכלית, וכי רישיונות נוספים צפויים להתקבל באזורי מפתח במהלך 12 החודשים הבאים. "ושווקים וורטיקאליים חדשים כגון פיקוח בווידאו וניהול תנועה צוברים תאוצה ומייצגים הזדמנויות נוספות", הוסיף.

בהתייחס לתוצאות הכספיות של הרבעון הראשון, אמר פרידמן, כי "לאור הרבעון המאתגר לתעשייה כולה, אנו מרוצים מהתוצאות שלנו שנמצאות בטווח התחזית שלנו. לא ראינו ירידה בהתעניינות ב-WiMAX כטכנולוגיה, אך ראינו פרויקטים נדחים כתוצאה מבעיות זמינות של מימון, וכן עקב היסוס של חברות בעלות יכולות מימון טובות, הנוטות לשמר את המזומנים. מספר פרישות נדחו או נעצרו לעת עתה, בעיקר עקב בעיות רגולציה שאינן קשורות לכלכלה. כתוצאה מכך, משלוחי WiMAX ירדו באופן עקבי ב-30% מרמת השיא של הרבעון הרביעי".

"למרות שמחזורי המכירות ארוכים יותר והאשראי מוסיף להיות מצומצם, אנו צופים שיפור בדפוסי ההזמנות והמשלוחים ברבעון השני בהשוואה לרבעון הראשון. אולם אנו צופים שההכנסות ברבעון השני יהיו נמוכות כי יהיו לנו פחות הכנסות שנוכל להכיר בהן ממשלוחים במהלך הרבעונים הקודמים, בהשוואה לרבעון הראשון.

אלווריוןאלווריון