אסור לאובמה לחכות לביבי

פתרון הסכסוך היהודי-פלשתיני יגיע עוד הרבה זמן אחרי שאזורנו יתגרען באירניות

בעיתונות הישראלית התפרסם בימים אלה שהממשל האמריקני העביר מסר לישראל המפציר בה לפעול לסיום הקונפליקט הישראלי-פלשתינאי כתנאי לטיפולו במשבר העולמי עם איראן.

אם אובמה יצפה שנתניהו יפתור את הקונפליקט עם הפלשתינאים בתוך זמן קצר נכונה לו אכזבה. איראן תספיק להתחמש הרבה לפני שהשלום ישרור האחריות לשלום העולם המערבי היא נחלתו של אובמה.

אובמה שמצטיין במתן תקווה מחודשת לעם האמריקאי ולעולם החופשי יגלה במהרה שהאחריות לפתרון משברים בינלאומיים מוטלת על כתפיו. לדעתי הוא יבין בדרך הקשה שאף אחד אחר לא יעשה את העבודה השחורה. הוא ילמד כי לא תמיד יוכל באמצעות לשונו החדה והכריזמטית להילחם בשונאיה של אמריקה שרוצים לפעול לסיום ההגמוניה שלה כמנהיגת העולם המערבי ולהציע אלטרנטיבה חשוכה.

אני חושב שלפני שאובמה מטיל את האחריות לפתרון בעיות הגלובליות מסוגה של איראן על כתפיה הצנומות של ישראל, עליו לנסות לפעול בעצמו למיגור מנהיג חשוב אחר בציר הרשע שמאיים על המערב - בן-לאדן.

אובמה יגלה שלא קל לתפוס את הטרוריסט בן- לאדן שלצורך הליכה נעזר במקל, אך עודו הוא זריז דיו כדי להתל בכוחות הביטחון האמריקאים כבר שנים בערבות טורה-בורה. אובמה חסר הניסיון יצטרך להכניס את ידו עמוק לנדן האקדח האמריקאי בכדי לצוד את בן-לאדן.

בעבר הלא רחוק היה מי שלעג לארה"ב באומרו שאו שאתה ידיד שלה או שהיא קונה את הידידות איתך בכסף.

נוכח המשבר הכלכלי שבו היא מצויה כבר לא בטוח שתוכל להרשות לעצמה לקנות את כל שונאיה. ובנימה קונקרטית נכון כי אובמה יקבל את האחריות שמצופה ממנו כמנהיג העולם החופשי ויפעל לפתרון משברים גלובליים במוח או בכוח בכוחות עצמו.