רשת יינות ביתן מתרחבת: רוכשת שני סופרמרקטים ב-8 מיליון שקל

עסקת הרכישה כוללת את סופרמרקט שאשה באשדוד ואת סופרמרקט ברקת בראשל"צ ; עד כה השקיעה הרשת 187 מיליון שקל ברכישות ; חנכה לאחרונה סניף חדש באיירפורט סיטי שהוקם בהשקעה של 10 מיליון שקל

רשת יינות ביתן ממשיכה להתרחב: הרשת רכשה לאחרונה שני סופרמרקטים שכונתיים, באשדוד ובראשון-לציון, תמורת 8 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". בנוסף, הרשת חנכה לאחרונה סניף חדש באיירפורט סיטי שהוקם בהשקעה של 10 מיליון שקל.

עסקת הרכישה האחרונה כוללת את סופרמרקט שאשה באשדוד, המשתרע על 600 מ"ר. פדיון סופרמרקט שאשה בטרם הרכישה עמד על 20 מיליון שקל בשנה. כמו כן רכשה הרשת את סופרמרקט ברקת בראשון-לציון, המשתרע על 1,000 מ"ר. פדיון הסופרמרקט ערב הרכישה עמד על 24 מיליון שקל בשנה.

רשת יינות ביתן, שנוסדה ב-1995, נמצאת בבעלות נחום ביתן. עם הרכישות הנוכחיות, הרשת מונה היום 15 סניפים בערים אשקלון, אשדוד, חולון, ראשון-לציון, רעננה, כפר-סבא, ראש-העין, פתח-תקווה, אילת ובקריית שדה-התעופה. מחזור המכירות השנתי של הרשת הסתכם בשנת 2008 ב-1.2 מיליארד שקל.

סניף הרשת שהוקם באיירפורט סיטי משתרע על פני 3,200 מ"ר. מדובר בסניף חדשני הכולל בין היתר מעדנייה מפותחת ובריכת דגים טריים. בסניף הותקנה גם מערכת פלזמות שעל גביה תשדר הרשת סדרות טלוויזיה ותשלב פרסומות של מבצעים ברשת.

למעשה, רק 4 מסניפי רשת יינות ביתן הוקמו על-ידי הבעלים, ואילו כל יתר 11 הסניפים הם סניפים שמוזגו לרשת לאחר רכישות. את עסקת הרכישה הגדולה ביותר ביצעה הרשת ב-2007, כאשר רכשה את רשת יד יצחק ב-121 מיליון שקל. 3 סניפי יד יצחק עדיין פועלים תחת מותג זה.

ב-3 השנים האחרונות הסתכמה השקעת הרשת ברכישות ב-187 מיליון שקל. פרט ליד יצחק, מסע הרכישות כלל את רכישת "סופר רמה" ב-2006 שמנתה 4 סניפים תמורת 50 מיליון שקל, ואת רכישת סופרמרקט "משב מרקט" באילת מידי יוסי לוי תמורת 8 מיליון שקל. כעת מבצעת הרשת כאמור עסקת רכישה נוספת תמורת 8 מיליון שקל.