משרד האוצר: נתמוך במעבר לתעריפי השלמת שיחה אפסיים בסלולר

זאת לאחר הפחתת התעריפים ; המשמעות: לקוחות הסלולר לא ישלמו דמי השלמת שיחה למספרים מחוץ לרשת שלהם ; קביעת קישוריות אפס תעניק יתרון לבזק ולחברות התקשורת הנייחות - ותוזיל שיחות בטלפון הקווי

משרד האוצר יפעל לשינוי מבנה התעריפים בשוק הסלולרי וקביעת קישוריות אפס. המשמעות היא שלקוחות סלולריים לא ישלמו דמי השלמת שיחה כאשר הם מתקשרים למספרים מחוץ לרשת שלהם.

המודל של דמי קישוריות אפס הוא מודל שמשרד התקשורת גילה בו עניין עד לא מזמן, אך החליט שלא להתערב בו בשל סדרי עדיפויות בעבודה הפנימית. כעת, משהוחלט לצאת במכרז לבחירת חברת ייעוץ חיצונית שתקבע את דמי הקישוריות ותקבע את דמי המעבר למפעילי MVNO - מתכוון משרד האוצר להעלות את הנושא מחדש, לאחר שיתקבלו התוצאות הסופיות.

דמי השלמת השיחה היום עומדים על 23 אגורות לדקה, ולמרות שלכאורה ניתן לבטל אותם כי החברות הסלולריות מתקזזות ביניהן בשל חלוקת השוק הדומה שלהן - הבעיה היא מה שקורה בדמי השלמת השיחה מול הרשתות הנייחות, ששם התעריף הוא באזור ה-4 אגורות.

קביעת קישוריות אפס על כל יתרונותיה, והסיוע שהיא מעניקה למפעילים חדשים ומשקפת את המודל הנכון בעולם ה-IP, תעניק הטבה גדולה לבזק ולחברות התקשורת הנייחות, כי אז יהיה יותר הרבה יותר זול להשתמש בטלפון הקווי להוצאת שיחות (פער שקיים היום ממילא אבל יגדל משמעותית עם דמי השלמת השיחה יעמדו על אפס אגורות).

כפי שנחשף אתמול (ג') ב"גלובס", משרדי התקשורת והאוצר הניחו בצד את המחלוקות שהיו ביניהם בנושא אימוץ מסקנות ועדת גרונאו, והחליטו לקדם את נושא הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר כפי שהמליצה הוועדה. בקרוב תקום ועדת מכרזים במשרד התקשורת, והיא תבחר את חברת הייעוץ שתבצע את הניתוח של עלויות החברות בהעברת שיחה.

בהסדר הקישוריות האחרון שעבר ב-2004 נקבע כי ב-1 בינואר 2009 ייבחנו תעריפי הקישוריות מחדש, ולכן החברות הסלולריות לא יוכלו לטעון כנגד הכוונה להפחית את התעריפים, שכן הן יודעות על כך זמן רב.