אישור לנובגלי הצרפתית-ישראלית להיכנס לניסוי רב מרכזי

החברה כבר משווקת באירופה תחליב לטיפול במחלת הגלאוקומה המבוסס על אותה טכנולוגיה. בנוסף, יש לה עוד מוצר בשלב השלישי של הניסויים הקליניים לטיפול בגרסאות חמורות של מחלת העין היבשה ועוד מוצר לטיפול במחלת העיניים

חברת הפארמה הישראלית-צרפתית Novagali עומדת להיכנס לשלב השלישי והאחרון של הניסויים הקליניים במוצר ה-Catioprost לטיפול בגלאוקומה. החברה קיבלה אתמול את אישור הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, להתחיל בניסוי.

נובגלי הוקמה על בסיס טכנולוגיה של פרופ' שמעון בניטה מהאוניברסיטה העברית וחברת יישום מסחרה אותה לקבוצת יזמים ומשקיעים מצרפת. הטכנולוגיה העיקרית שלה היא שיטה לטעינת טיפות עיניים במטען חשמלי חיובי, אשר נמשך למטען השלילי של אזור גלגל העין.

לדברי בניטה, מדובר בתרופה הדומה מאוד לדמעות הטבעיות. החברה כבר משווקת באירופה תחליב לטיפול במחלת העין היבשה המבוסס על אותה טכנולוגיה. בנוסף, יש לה עוד מוצר בשלב השלישי של הניסויים הקליניים לטיפול בגרסאות חמורות של מחלת העין היבשה ועוד מוצר לטיפול במחלת העיניים VCK, אשר איתו סיימה החברה את הניסויים הקליניים והיא מחכה כעת לאישור הסופי לשיווק.

גלאוקומה היא מחלה במסגרתה נגרם נזק לראיה בשל עליה בלחץ שיוצר הנוזל התוך-עיני על פנים העין, והיא אחד הגורמים המובילים בעולם המערבי לעיוורון.

כאשר מאובחנת עליה בלחץ התוך עיני, נרשם בדרך-כלל טיפול תרופתי שנועד למנוע את היווצרות הנזק. הטיפול עצמו גורם לתופעות לוואי והפרעות בראיה, בעיקר בשל שימוש בחומרי שימור בתרופה. המוצר של נובגלי אינו כולל את חומרי השימור הללו ולכן צפוי להיות נעים ובטוח יותר לשימוש.

באוקטובר 2008 גייסה נובגלי 15 מיליון אירו ממשקיעים פרטיים ובסך-בכל מאז הקמתה היא גייסה 45 מיליון אירו.