יו"ר אר.או. פיוצ'ר: "ללא פתרון כולל ארוך טווח, הבעלים לא יזרימו הון ולא נוכל להכניס משקיע"

חברת הנדל"ן ביקשה ממחזיקי האג"ח לדחות את התשלום הקרוב ; בקופה נותרו רק 600 אלף אירו וקצב שריפת המזומנים עומד על 140 אלף אירו בחודש

"ללא פתרון כולל ארוך טווח בעלי השליטה לא יזרימו הון ולא נוכל להכניס משקיע" - כך אמר היום עודד גולדשיין, יו"ר חברת אר.או. פיוצ'ר באסיפת מחזיקי האג"ח שהתקיימה היום בתל-אביב. לחברת הנדל"ן יש רק 600 אלף אירו בקופה והיא שורפת 140 אלף אירו בחודש.

בעוד שלושה שבועות אמורה אר.או. פיוצ'ר, הנמצאת בשליטת אסף לזניק (45%) ואסף רזין (45%) לשלם למחזיקי האג"ח שלה קופון של 3.3 מיליון שקל, אך במידה ותשלם, מצבה עלול להחמיר באופן משמעותי.

היקף ההתחייבויות שלה על פי הדוחות לסיכום 2008 עומד על 67 מיליון אירו. ההכנסות הסתכמו ב-6.4 מיליון אירו בלבד ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 17 מיליון אירו. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הוא שלילי ומסתכם ב-19 מיליון אירו.

כיום, אג"ח א', שהיקפה מסתכם ב-56 מיליון שקל, נסחרת בתשואת זבל של 190%, בעוד אג"ח ב', שהיקפה 37 מיליון שקל, נסחרת בתשואה של 94%.

אר.או. פיוצ'ר ביקשה ממחזיקי האג"ח לדחות תשלומים, אך המשקיעים סירבו לדחות את קבלת התשלום הקרוב ואחד מהם אף דרש מהנאמן ממשרד BDO זיו האפט להעלות לסדר היום הבא של האסיפה הצעה להעמדה לפירעון מיידי. הנאמן ביקש לחכות עד לתחילת החודש הבא ורק אז אם תהיה הפרה הוא יכנס אסיפה שהנושא של פירעון מיידי יועלה.

אם אר.או. פיוצ'ר תשלם את הקופון בזמן ותפקיד את הסכום להבטחת התשלום הבא בחודש נובמבר בחשבון נאמנות ככרית בטחון, המהלך ירוקן את קופת החברה ממזומנים. החברה יכולה להגדיל את קופת המזומנים על ידי מכירת 35 מיליון ערך נקוב מסדרה ב' שהיא מחזיקה, אך המשקיעים ביקשו למחוק את האג"ח מהמסחר ולהתחייב שלא לא למכור בשבועות הקרובים.

גולדשטיין, המחזיק גם ב-10% ממניות החברה סירב להתחייב שלא לממש את האג"ח. אר.או. פיוצ'ר נזכיר רשומה כחברה קפריסאית, חברה זרה, ויש יותר קושי למשקיעים לפתוח בהליכים משפטיים נגדה. החברה הנפיקה אג"ח בלבד בבורסה בתל-אביב ולא מניות.

בסיכום הישיבה הוחלט שיתקיימו מגעים בין המחזיקים הגדולים באג"ח לבין החברה אבל זה לא יהיה במסגרת רשמית של נציגות. הנאמן התבקש להוציא מכתב לחברה המורה לה שלא לעשות דיספוזיציה בנכסים. האסיפה הבאה תתקיים ב-24 לחודש ואז החברה תציע הסדר חוב.