המסחר בבורסה בת"א ננעל במגמה מעורבת: התל-טק ירד ב-1.7%; המעו"ף סיים ללא שינוי; נייס נפלה ב-6.8%

המעו"ף עלה השבוע ב-3.1% ; פטרוכימיים זינקה ב-27.1% ; פועלים סיימה בעלייה של 0.3% ; החברה לישראל עלתה ב-4.6% ; פטרו גרופ נפלה ב-8.8% ; רמי לוי זינקה ב-8.7% ; פריגו עלתה ב-0.6%

המסחר בבורסה של ת"א ננעל היום במגמה מעורבת לאחר שעבר במהלך המסחר לירידות שערים. את הירידות הובילו מניות התל-טק לאור דו"חות חברת נייס שהובילה את מדד התל טק לירידה של 1.7%.

המסחר בת"א הושפע לקראת הנעילה מהצפי לפתיחה חיובית בוול סטריט שאכן התממש בעקבות תוצאות טובות מהצפוי בשוק התעסוקה האמריקני שם נרשמו 601 אלף דרישות ראשוניות לדמי אבטלה לעומת צפי ל-635 אלף דרישות. בנוסף, ננעל היום יום המסחר באסיה בעליות שערים בולטות וגם הבורסות באירופה הפגינו עליות שערים.

מצד שני על מצב הרוח משפיעה רשימת הגזירות הקשה שהציג הבוקר אגף התקציבים באוצר. הממשלה שנדרשת לקיצוץ אדיר של 14 מיליארד דולר מהתקציב, צפויה לפגוע בעיקר בשכבות החלשות.

אגף התקציבים מציע קיצוץ של 3 מיליארד שקל בביטחון וקיצוץ חד בתשלומי הרווחה. גזירות האוצר: פגיעות כואבות בנכים, חד הוריות, סטודנטים, חולים, תלמידים, יולדות, אמהות עובדות, חיילים משוחררים, עובדים ומובטלים. עבור יום אשפוז יגבו מהחולה 50 שקל. הממתינים לבחינות לשכת עו"ד או רו"ח לא יהיו זכאים לדמי אבטלה. שכר בחופשת לידה יהיה 80% מהשכר הקבוע. האוצר גם מציע לבטל את "חוק המטפלות".

בתגובה לתוכנית הקיצוצים האגרסיבית אמרה היום מנכ"לית ביטוח לאומי: "רעידת אדמה חברתית שתייצר עוד אלפי עניים; שגיאה קשה דווקא כשהציבור חרד לפנסיה ולביטחון הסוציאלי שלו". בלינקוב: "אנשים מנסים לגנוב כותרות - אני שלם עם התוכנית; גם אנשי האוצר הם ילדים והורים ויש להם אמהות והם עושים צבא. אין כאן חוסר לב, ציניות וסדיזם"

ואם בבנק ישראל עסקינן, אז גם היום נמשכת הסערה המקומית בקרב האדירים בין צמרת בנק הפועלים לצמרת בנק ישראל. היום ניראה כי שרי אריסון יוצאת למלחמת עולם בסטנלי פישר, אמרה לפני ישיבת הדירקטוריון של הבנק: "זו הלאמה זוחלת - וזוחלת מהר; סימנו מטרה - ואז ירו חץ; יש תחושה של מקארתיזם, סתם ככה תופרים תיק", "זו לא שליטה, זו פשיטה. לא אעשה שקר בנפשי רק כדי לרצות דרישה שנראית לי בלתי מוצדקת בעליל" "ציפיתי שיציגו עובדות מרעישות - להפתעתי זה לא קרה" , "פתאום הפיקוח דורש ממני את פרוטוקול הטיפול בהלוואות שנתן הבנק לשני כלי תקשורת מרכזיים". בבנק ישראל: "מצרים על דברי אריסון ועל בחירתה לקיים דיון תקשורתי במקום התנהלות ישירה מולנו. דוחים טענותיה בתוקף".

עוד ברקע למסחר בת"א, אירוע שצפוי להשפיע על המגזר הפיננסי הישראלי, וכן על הסנטימנט בשווקים ברחבי העולם. מדובר בפרסום תוצאות מבחני הלחץ שעורך הממשל האמריקני למערכת הבנקאית, שצפוי בארה"ב היום. במהלך הימים האחרונים נשמעים מעבר לים קולות רבים ושונים ביחס למספר הבנקים שיידרשו להגדיל את הונם ומה יהיה היקף ההון שידרש מהם.

מדד המעו"ף נותר היום ללא שינוי ונקבע ב-837.36 נק' ; ת"א-100 התחזק ב-0.1% ל-769.51 נק' ; התל-טק ירד ב-1.7% ל-177.98 נק' ; מדד הבנקים התחזק ב-0.2% ל-779.4 נקודות ; הנדל"ן עלה היום ב-1.8% ל-240.49 נק'.

בסיכום שבועי, עלה מדד המעו"ף ב-3.1%, מדד ת"א 100 עלה השבוע ב-5.6%, מדד התל-טק נחלש ב-0.4%, מדד הבנקים עלה השבוע ב-0.6% ומדד הנדל"ן עלה השבוע ב-6.7%.

מניות בכותרות

נייס פרסמה את דו"חותיה מהם עולה כי קופת המזומנים גדלה ברבעון הראשון ב-5.7% ל-530 מ' ד'. הכנסות החברה ירדו ב-5.1% ל-139.2 מיליון דולר לעומת צפי ל-146 מיליון דולר. הרווח הנקי ירד ב-2.9% ל-21.4 מיליון דולר בהתאם לציפיות השוק. מנכ"ל החברה, חיים שני אמר: "נבחן באופן פעיל הזדמנויות לרכישות". "אנו רואים סימני שיפור מאז אפריל, בעיקר בעסקינו באזור אמריקה".

לאחר שנתיים, המפעלים הפטרוכימיים קיבלו היתר שליטה בבתי הזיקוק בחיפה. על-פי היתר השליטה שנחתם על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר, רשאים המפעלים והחברה לישראל להחזיק 24% לפחות באמצעי השליטה בבז"ן .

טבע קיבלה הארכה של 5 שנים לפטנט המגן על האזילקט, התרופה האתית השניה של טבע, המהווה מוצר ייחודי לטיפול במחלת הפרקינסון. הפטנט היה צפוי לפוג ב-7 בפברואר 2012 אך כעת יפוג רק ב-2017. מכירות התרופה ברבעון הראשון עלו ב-50% ל-55 מיליון דולר.

כור מרכזת עניין לאחר שהודיעה כי תרשום רווח של 156 מיליון שקל בגין מכירות שביצעה בימים האחרונים במניית קרדיט סוויס. שיעור ההון של קרדיט סוויס בו מחזיקה עתה כור ירד ל-2.04%. עד כה רשמה כור רווח של 1.258 מיליארד שקל בגין מימושיה במניות קרדיט סוויס. לכור יתרת חוב למוסדות פיננסיים בגין השקעתה זו בסך של כ-56 מיליון שקל.

מניות הבנקים לאומי , פועלים , דיסקונט , הבינלאומי ומזרחי טפחות , מרכזות עניין לקראת פרסום מבחני הלחץ לבנקים בארה"ב.

מניית הפועלים ממשיכה להיסחר על רקע הסאגה המתמשכה באשר להתנהלותו של הדירקטוריון בראשות דני דנקנר. דירקטוריון בנק הפועלים מתכנס כעת על מנת לדון בתשובת הבנק לדרישותיו של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, אותה הוא צריך להעביר עד יום ב' ה-11 במאי. בעלת השליטה בבנק שרי אריסון, שרק אתמול נודע דבר כוונתה להתגרש מבעלה ב-6 השנים האחרונות, עופר גלזר, באה לישיבת הדירקטוריון ופתחה במלחמת עולם נגד הנגיד פישר. נזכיר כי אריסון הגיעה גם לישיבה הקודמת ביום ב' אך זו בוטלה. אתמול נודע כי לבקשת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ועדות הכלכלה והכספים של הכנסת לא ידונו בהדחת יו"ר הבנק.

כי"ל והחברה לישראל כהרגלן ממשיכות לרכז עניין כמו גם בז"ן ומכתשים אגן .

קבוצת דלק מגיבה לפרסום דוחותיה של דלק US שעברה לרווח חשבונאי למרות ירידה של 70% בהכנסותיה שהושפעו מהשריפה שהתחוללה בבית הזיקוק של החברה בטקסס בנובמבר. החברה הרוויחה 1.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה נפלו ל-352.7 מיליון דולר לעומת 1.17 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

אפריקה ממשיכה לרכז עניין, כמו בכל התקופה האחרונה בה התאפיינה במסחר ער מאוד, שהביא לזינוק של יותר מ-161% בערך המניה מאז תחילת השנה.

חודשיים וחצי לאחר שגייסה 400.4 מיליון שקל, גזית גלוב שוקלת לגייס עוד 150 מיליון שקל באג"ח - כך נודע ל"גלובס". מדובר בהרחבת הסדרה הסחירה ט', ששווי-השוק שלה הוא 739.9 מיליון שקל.

גיוון דיווחה כי הכנסותיה עלו ברבעון הראשון של 2009 ב-12% והסתכמו ב-30.5 מיליון דולר. הרווח הנקי GAAP הסתכם ב-239 אלף דולר, או סנט בודד למניה, צניחה של 78% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במונחי Non-GAAP החברה הרוויחה 6 סנט למניה, לעומת רווח של 0 דולר למניה אשתקד. אנליסטים צפו לה רווח של 1 סנט למניה.

שטראוס השלימה אתמול הנפקת אג"ח בסך 500 מיליון שקל, לסידרת אג"ח ג' , בהנפקה שזכתה לחיתום יתר כמעט כפול מהסך שגוייס. במקור, ביקשה החברה לגייס סך של 300 מיליון שקל, אך לאור ביקושי היתר שהיקפם נאמד ב-2.565 מיליארד שקל, החליטה החברה להגדיל את הגיוס. המסחר בסדרת האג"ח החדשה יחל ב-10 במאי.

מניית רמי לוי ממשיכה להיסחר על רקע האקזיט שביצע אתמול בעל השליטה בחברה, שצפוי לאפשר למניית החברה להיכנס למדד ת"א-100. לוי מכר לבית ההשקעות פסגות 10% ממניות הרשת, במחיר של 43.7 שקל למניה, מחיר הדומה למחירה בשוק, בשווי כולל של כ-52 מיליון שקל. לוי גם אמר אתמול ל"גלובס" כי הוא בוחן את רכישת רשת טיב טעם. לוי, בעל השליטה ברשת הקמעונאות הרביעית בגודלה בישראל.

דרמה בהתמחרות על פטרו גרופ : עו"ד כהן סירב אתמול להצעת מטיס קפיטל לרכוש את המניות לפי שווי חברה של 67 מיליון שקל; מוני הראל ואמנון ברזילי, בעלי השליטה במטיס קפיטל נאלצו לשנות את הצעתם בעקבות הלחץ של כונס הנכסים; מחזיק אג"ח שיסרב להצעת ההמרה יוכל למכור את אחזקותיו לפי שווי חברה של 83 מיליון שקל לפטרו-גרופ.

רשות ניירות ערך מעכבת את השלמת הסדר החוב שהציע עדי קייזמן למחזיקי האג"ח בחברת אסים השקעות , חברה בת (50.4%) של איי.די.או. שנמצאת בשליטתו. הסיבה לכך היא שהחברה מתכננת לגייס כסף וכשמנפיקים ני"ע חלים דינים מיוחדים לגבי חשיפת מידע שלא באמצעות התשקיף.

דלק נדל"ן ניסחרת על רקע הצניחה במנייתה של החברה הנכדה שלה, DGRE, הנסחרת בלונדון, זאת על רקע כשלון הצעת הרכש לחברה. בנוסף, החברה תבצע הנפקת זכויות בהיקף של 120 מיליון שקל, שצפויה לשפר את האיתנות הפיננסית של דלק נדל"ן, ולהגדיל את הנזילות שלה ואת הונה העצמי.

[לאתר המעו"ף]