הממשלה בבריטניה: לשבור את מועדון "ארבע הגדולות" בפרמיירליג

שר התרבות אנדי בורנהאם הציג למנכ"ל הפרמיירליג דרישה של שינויים מהותיים, שמטרתם לפרק את ההגמוניה של יונייטד, צ'לסי, ליברפול וארסנל ; בין היתר דרש שוויון מוחלט בחלוקת הכספים מזכויות שידור

נציגים מטעם הממשלה בבריטניה תובעים לעשות שינויים מהותיים בדרך שבה מחולקים הכספים בין קבוצות הפרמיירליג, זאת על מנת לשבור את הדומיננטיות של ארבע הקבוצות הגדולות (צ'לסי, ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וליברפול). "הגרדיאן" מפרסם כי בפגישה שנערכה השבוע בין שר התרבות, התקשורת והספורט, אנדי בורנהאם, לבין מנכ"ל הפרמיירליג ריצ'ארד סקאדמור, העלה נציג הממשלה מספר דרישות לגבי שינוי שיטת חלוקת הכספים.

אחת ההצעות נוגעת לכספים שמגיעים לקבוצות מזכויות שידור. בורנהאם דורש שהסכום שעומד על כמיליארד ליש"ט בשנה מזכויות שידור של הפרמיירליג יחולק באופן שווה בין המועדונים. נכון לעכשיו, מתוך הסכום הכולל רק 50% מחולק באופן שווה בין המועדונים, בעוד נתח של 25% ניתן לפי מיקום בתום העונה ו-25% הנותרים לפי כמות השידורים של כל קבוצה. החלוקה הזאת יוצרת מצב לפיו קיים הבדל של 60% בכספים שמקבלות קבוצות העילית לבין הקבוצות הקטנות. לדוגמה, החלוקה הזאת סידרה בעונה שעברה לאלופה מנצ'סטר יונייטד נתח של 49.3 מיליון ליש"ט מכספי הפרמיירליג, בעוד שרדינג הקטנה קיבלה 30 מיליון ליש"ט בלבד.

עוד דורש בורנהאם להטיל הגבלות על כמות השחקנים בסגל. קבוצות הצמרת באנגליה מחזיקות בסגל כ-60 שחקנים, מה שמעניק להן יתרון על פני הקבוצות הקטנות. בנוסף, דורש נציג הממשלה כי חלק הכספים שמקבלים המועדונים הגדולים מהשתתפות בליגת האלופות יחולקו בין יתר קבוצות הפרמיירליג. השתתפות בליגת האלופות מעניקה לכל אחת מארבע הנציגות האנגליות בין 15 ל-40 מיליון ליש"ט בשנה.