העבודה: "הצעת התקציב כפי שגובשה באוצר לא מעשית וחסרת אחריות"

"נדרשת הרחבה ממשית של התקציב שתאפשר: עסקת חבילה במשק, גיבוי לחינוך ותעסוקה, ומענה אמיתי לצורכי הביטחון"

"הצעת התקציב כפי שגובשה באוצר לא מעשית וחסרת אחריות" - כך אומרים הבוקר במפלגת העבודה. "זהו צירוף של חוסר הבנה כלכלית, אטימות חברתית ואנושית, פגיעה בחינוך ותעסוקה וחוסר אחריות מוחלט בתחומי ביטחון המדינה האתגרים שלפניה ועתידה", נמסר בתום ישיבת שרי מפלגת "העבודה", שבה השתתפו גם יו"ר העבודה, אהוד ברק, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בנושא תקציב המדינה.

לדברי השרים, "נדרשת הרחבה ממשית של התקציב שתאפשר: עסקת חבילה במשק, גיבוי לחינוך ותעסוקה, ומענה אמיתי לצורכי הביטחון. בלי שלושת אלה אנו בדרך למשבר פוליטי. אנו מקווים שכל הגורמים יתעשתו ויפעלו מייד לבניית תקציב שייתן מענה לצרכים החיוניים של מדינת ישראל".

השר יצחק הרצוג, שר הרווחה והשירותים החברתיים, תקף בחריפות את הגזרות הכלכליות: "מדובר באוסף הזוי של גזרות. אין גבול לציניות.ראש הממשלה יצטרך להכריע אם הוא נכנס למשבר פוליטי או מוצא פיתרון להרחבת התקציב. העיגון למשא ומתן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוא קריטי להשגת הפתרון".

מזכ"ל העבודה לשעבר, ח"כ איתן כבל, קורא לשר הביטחון ולשאר שרי העבודה לממש את התחייבותם ולגרום לשינוי דרמטי בתקציב המדינה. "ברור שהתקציב הוא מרושע, ומימושו יהרוס לחלוטין את מעט השירותים החברתיים שהצליחו לשרוד את מתקפתו הקודמת של בנימין נתניהו, כשהיה שר האוצר. אני מקווה שדבריו של יושב ראש המפלגה ולפיהם העבודה לא תוכל לתמוך בתקציב הנוכחי לא יוכיחו עצמם שוב כלא יותר מאיומי סרק".