אדלר-חומסקי וראובני-פרידן יתמודדו על תקציב הפרסום של עוף טוב

בעוף טוב נפרדו באחרונה מגלר-נסיס, שכן החברה החלה לייצר שניצלים עם ירקות המתחרים בטבעול - שתקציב הפרסום שלה מטופל אף הוא במשרד ; היקף הפרסום של המותג ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר

משרדי הפרסום ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי&ורשבסקי הם המועמדים בשלב זה לטיפול בתקציב הפרסום של עוף טוב - כך נודע ל"גלובס". פגישות עם המשרדים ייערכו בשבועיים הקרובים.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום למותגי עוף טוב ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים). ב-2007 עמד היקף הפרסום של המותג על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2006 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

עד עתה טופל תקציב הפרסום של עוף טוב במשרד הפרסום גלר-נסיס, שהצטרף למערך הפרסום של אסם לפני מספר שנים. בהתחלה טיפל גלר-נסיס בסלטי צבר, אך בהמשך הועבר תקציב הפרסום של טבעול מטמיר-כהן לגלר-נסיס, ואילו סלטי צבר הועברו למקאן-אריקסון. תקציב עוף טוב, שהיה אז חלק אינטגרלי מאסם, הועבר לגלר מפוגל-אוגילבי, כחלק מרה-ארגון שערכה אסם בתקציב הפרסום, לאור שביעות-הרצון מהעבודה שעשה גלר-נסיס לסלטי צבר ולטבעול. במסגרת המהלך צומצם מערך הפרסום של הקבוצה ל-4 משרדים.

ב-2005 נעשו שינויי בעלות בעוף טוב, במסגרתם מכרה אסם 50% ממניות החברה לקיבוצי בית-שאן - השותפים שהחזיקו עד אז ב-50%. עם זאת, שיתוף-הפעולה בכל הקשור לפרסום ובעיקר למדיה נשאר הדוק, ועוף טוב היו חלק מכל השינויים שהתנהלו בשנים האחרונות במערך הפרסום של אסם.

כך, למשל, כשרוכז כל תקציב המדיה של אסם בחברת המדיה יוניברסל מקאן - הצטרף לתקציבים גם תקציב עוף טוב. אך כשזכה מקאן בתקציב זוגלובק, המתנגש עם עוף טוב - הועברו המותגים עוף טוב וטבעול לחברת המדיה מדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס, שעד אז החזיקה במחצית מתקציב אסם.

השבוע הוציאה עוף טוב הודעה לתקשורת בה הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם גלר-נסיס, בשל ניגוד אינטרסים הולך וגדל מול טבעול. התקציבים החלו להתנגש לאחר שעוף טוב פיתחה את קטגוריית השניצלים המוכנים עם ירקות, הדורכת צעד עמוק אל תחומי העיסוק של טבעול, שמשווקת בין היתר גם סדרת מוצרים מצופים הכוללת שניצלים עם ירקות.

הפרידה מגלר-נסיס לא הותירה בידי עוף טוב מבחר רחב של משרדי פרסום בעשירייה הראשונה שאינם עוסקים בדרך כזאת או אחרת בתחום מוצרי הבשר לסוגיו. המשרדים היחידים שאינם נגועים בניגוד אינטרסים הם אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, יהושע TBWA וראובני-פרידן.

מהבחירה של החברה להיפגש בשלב זה עם ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי, נראה כי בחברה מעדיפים לפעול בשלב זה בטריטוריה מוכרת. אדלר-חומסקי הוא כאמור שותף בחברת המדיה מדיה קום, המטפלת בתקציב המדיה של עוף טוב וטבעול. ראובני-פרידן הינו כיום חלק מקבוצת המדיה של IPG, הכוללת גם את יוניברסל מקאן של מקאן-אריקסון.