ח"כ נחמן שי על הנסיגה מהגזירות: "ממשלת ישראל עשתה ניסוי בפסיכולוגיה המונית בלי אישור מוועדת הלסינקי"

שי התייחס להשתלשלות העניינים - מפרסום גזירות האוצר אתמול בבוקר ועד לפרסומים בדבר נכונות האוצר והממשלה לסגת מחלק מהגזירות ולהרחיב את התקציב ; "הממשלה פגעה עמוקות באמינותה ובאמון הכלכלי שנותן העולם בישראל; הניסוי הצליח, אבל מה יהיה עם החולה?"

"ב-48 השעות האחרונות עשתה ממשלת ישראל ניסוי בפסיכולוגיה המונית. היא בחנה את הגזירות הכלכליות על הציבור כולו וביקשה למצוא כיצד הציבור יגיב".

כך אמר היום (ו') ח"כ נחמן שי (קדימה), בתגובה להשתלשלות העניינים מאז אתמול ב-06:00 בבוקר, אז פורסמו הגזירות הכלכליות של האוצר, ועד לפרסומים האחרונים בדבר נכונות האוצר והממשלה לסגת מחלק מהגזירות ולהרחיב את התקציב, בין השאר בתמורה להסכמת ההסתדרות להקפיא את השכר במגזר הציבורי.

"הממשלה ביצעה את הניסוי מבלי שתבחן האם הוא עומד בתקנות ועדת הלסינקי שהיא ואך רק היא מאשרת ניסויים בבני אדם", אמר שי. "עכשיו כבר ברור כי הממשלה מושכת את סל הגזירות הכלכליות בידיעה ברורה שהוא לא יעבור לעולם".

שי המשיך: "בינתיים, היא פגעה פגיעה עמוקה באמינות של ממשלת ישראל ובאמון הכלכלי שנותן העולם בישראל. ובכן, הניסוי בפסיכולוגיה המונית הצליח, אבל מה יהיה עכשיו עם החולה?"