שביתה של מרכז השלטון המקומי ביום רביעי: תשובש פעילות הרמזורים - "לוקחים אחריות על פעילותנו ועל חיי התושבים"

(עדכון) לדברי יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט, "המדינה גובה מיסים ולכן היא חייבת לתת כספים ולא להעביר מאחד לשני" ; לא יתקיימו לימודים בבתי הספר למשך שעתיים

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

למאבקו של שר החינוך גדעון סער בקיצוץ התקציבי, מצטרפות היום (א') הרשויות המקומיות. מרכז השלטון המקומי ישבית ביום רביעי הקרוב, למשך שעתיים, את הלימודים בבית הספר.

לדברי יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט, "המדינה גובה מיסים ולכן היא חייבת לתת כספים ולא להעביר מאחד לשני". שביתת האזהרה תתקיים כאמור ביום רביעי הקרוב, בין השעות 8:00 בבוקר עד ל-10:00. ההחלטה על כך התקבלה ביום חמישי האחרון, כאשר הנהלת מרכז השלטון המקומי התכנסה ודנה בתקציב החינוך, במענקי האיזון - תקציבים שהמדינה מעבירה לרשויות מקומיות חלשות, וחוק ההסדרים שאמור לאשר העברת כספים מהרשויות הגדולות לקטנות.

בנוסף למוסדות החינוך ישבתו גם שירותי העירייה: לא תהיה קבלת קהל, תשובש פעילות הרמזורים ולא תהיה תחזוקה שוטפת בעיר, כמו פינוי זבל. צפויים עומסי תנועה כבדים.

בשלטון המקומי לא רואים בעיה בכך שהרמזורים לא יפעלו, מה שעלול לסכן חיי אדם. "הפסקת הרמזורים תהיה מבוקרת ומצומצמת", אומרים שם. "זהו בסך הכל צעד מחאתי. אנחנו לוקחים אחריות על פעילותנו ועל חיי תושבי היישובים".

כזכור, אגודת הסטודנטים השבית היום (א') את הלימודים באוניברסיטת תל-אביב למשך שעה, במחאה על גזירות האוצר על מערכת ההשכלה הגבוהה ומדיניות הקיצוצים של הנהלת האוניברסיטה.

במהלך השביתה תתקיים הפגנה המונית באוניברסיטה, בתמיכת הסגלים האקדמאיים. הסטודנטים קוראים לעצור את גזירות האוצר כפי שהן מופיעות בחוק ההסדרים, בהן העלאת שכר הלימוד ב-1,300 שקל; העלאת שכר הלימוד ל-30,000 שקל במקצועות משפטים, מנהל עסקים וחשבונאות; הפחתת נקודת הזיכוי במס למסיימי תואר ראשון; קיצוץ של 1.3 מיליארד שקל בתקציב ההשכלה הגבוהה.

כמו כן, הסטודנטים מוחים על המהלכים שמבצעת הנהלת האוניברסיטה: סגירת בית הספר לרפואת שיניים, סגירת המכינה הקדם אקדמית, ביטול מערך בדיקת התרגילים בפקולטה למדעים מדויקים, ופיטורי משגיחי הבחינות והשומרים בספריות תוך הפרה בוטה של זכויות עובדים.

אתמול שר החינוך, גדעון סער אמר כי "יש קיצוץ אכזרי ועמוק בהשכלה הגבוהה ובמערכת החינוך, רוצים לפגוע בפעילות המשרד - ואני לא אתן לזה לקרות". סער אף התייחס לשכר של המורים באומרו כי "הם מרוויחים שכר עלוב - חייבים לשנות את הגישה ולהשקיע בחינוך". שר החינוך אמר כי "ישראל בפני בור של כמיליארד שקל", אך בכל זאת הציג את התכנית שלו לשנות את פני החינוך בישראל.