משרד האוצר מגביר הלחץ: הקמת רשות אנרגיה עצמאית - כבר ביוני 2010

מדובר בהקדמה של הקמת הרשות בחצי שנה ; האוצר מבקש להקדים בשנה את המיזוג בין רשות החשמל לרשות הגז ; משרד התשתיות: "לא ננהל מו"מ באמצעות כלי התקשורת"

משרד האוצר מגביר הלחץ להקמת הרשות החדשה שתפקח על משק האנרגיה. ל"גלובס" נודע כי האוצר מבקש להקדים בשנה את לוח הזמנים להקמת הרשות הלאומית לאנרגיה לחודש יוני בשנת 2010, לעומת ינואר 2011 בהצעה המקורית של חוק ההסדרים.

רשות האנרגיה החדשה, אמורה להיות מעין רגולטור-על, ולמזג לתוכה את רשות החשמל העצמאית, רשות הגז הטבעי, מינהל החשמל ויחידת שימור האנרגיה, הנמצאים כיום במשרד במשרד התשתיות.

הקמת הרשות סוכמה עוד בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, ונועדה לקצר ולפשט את הרגולציה והבירוקרטיה שמעכבת את כניסתם של יצרנים פרטיים למשק החשמל, וכן ליצור אחידות בין הרשויות השונות בבקרה ופיקוח על משקי החשמל והגז הטבעי.

הקמת הרשות אמורה לרוקן מתוכן חלק גדול מסמכויות משרד התשתיות, אם כי הסמכות לאישור תוכנית הפיתוח למשק החשמל לא תופקע מידי שר התשתיות.

שר התשתיות הנכנס, עוזי לנדאו, כבר הודיע כי הוא מתנגד בתוקף לתוכנית ולקיצוץ בסמכויות המשרד.

ממשרד התשתיות נמסר היום בתגובה כי "המשרד נמצא במגעים מול האוצר לגבי שורה של נושאים. לא ננהל את המו"מ מול האוצר באמצעות כלי התקשורת".