התזמון המעניין של צורן וסרגון

איפה הייתם ומה עשיתם בערב יום העצמאות של ישראל, 28 באפריל, בשעה עשר בערב?

איפה הייתם ומה עשיתם בתאריך 28 באפריל בשעה 11 בלילה? ייתכן שהתפעלתם ממופע זיקוקין צבעוני, אולי צפיתם בהופעות על במות בידור בערב יום העצמאות או חגגתם עם חברים. יש גם אפשרות נוספת. אם אתם נמנים במקרה על בעלי המניות במפתחת השבבים צורן ורציתם להישאר מעודכנים במה שקורה בחברה, אולי נאלצתם לוותר על חלק מתוכניות החג, ולפנות זמן כדי להקשיב לשיחת הוועידה שלאחר פרסום דו"חות החברה לרבעון הראשון. כן, צורן בחרה לפרסם את הדו"חות דווקא בערב החג.

נכון, צורן , שנסחרת בנאסד"ק היא חברה שהתאגדה כאמריקנית ורוב בעלי מניותיה הם אמריקניים, אך אנו חושבים שהחברה הייתה צריכה להתחשב גם בבעלי המניות מישראל כשקבעה את מועד הדיווח. בכל זאת, מדובר בחברה ששורשיה בארץ, המנכ"ל שלה, ד"ר לוי גרצברג, הוא ישראלי, והיא מעסיקה כשליש מעובדיה בחיפה.

אך צורן לא לבד. בחלוף שלושה ימים, ורגע לפני סוף השבוע, פרסמה את דו"חותיה ספקית ציוד התקשורת האלחוטית סרגון . ביום שישי, ב-12 בצהריים פורסמו דו"חות הרבעון הראשון, וכעבור מספר שעות נערכה שיחת הוועידה. בניגוד לצורן, סרגון התאגדה כחברה ישראלית והיא נסחרת גם בנאסד"ק וגם בבורסה המקומית, ולכן מחויבותה כלפי בעלי המניות הישראליים אפילו גדולה יותר. אז נכון, אצל סרגון רוב נתוני הרבעון היו ידועים מראש, מכיוון שהחברה פרסמה אותם במסגרת אזהרת הרווח שבועות אחדים קודם לכן - אולם גם במקרה הזה צרם לנו לראות כיצד "מתנתקת" החברה מהמשקיעים הישראליים, ומפרסמת את דו"חותיה ביום בו הבורסה המקומית סגורה.

מצורן נמסר כי כחברה אמריקנית, עליה לדווח תוצאות בהתאם לחוקי ה-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב), מיד כשהן בידיה. עוד מציינת החברה כי כ-80% מבעלי מניותיה הם אמריקניים ואין בה משקיע מוסדי ישראלי גדול, ובכל מקרה גם משקיע ישראלי שהיה מעוניין לסחור במניה, היה יכול לעשות זאת בערב החג בכל אמצעי המסחר הקיימים.

מסרגון נמסר בתגובה כי "החברה נוהגת לפרסם דו"חות בימי שני, בעיקר בשל חשיבות המשקיעים מישראל". החברה הוסיפה כי האירוע הנוכחי היה חריג בגלל החגים שקדמו למועד פרסום הדו"חות, וציינה כי כל המשקיעים קיבלו הודעה מראש על מועד הפרסום, כולל של הדו"ח הנוכחי, כך שלא מדובר היה בהפתעה.

עונת דו"חות הרבעון הראשון בעיצומה, ורוב החברות הישראליות הגדולות שנסחרות בארה"ב כבר פרסמו את תוצאותיהן. אך עמוק בתוך עונת הדו"חות, יש גם חברות שעדיין לא טרחו לעדכן את המשקיעים מתי הן מתכננות לפרסם את הדו"חות, וביניהן מגל , מג'יק , קמטק ואלרון (רשימה חלקית ביותר). ובכן, אולי הגיע הזמן שיבחרו תאריך ויידעו את המשקיעים.

הדבר האחרון שאלו צריכים עכשיו, זה שישאירו אותם באוויר. *