ציון לשבח למיה מקבוצת אריסון על היצירתיות והדינמיות של החברה בהתמודדות עם משבר המים העולמי

בטקס שהתקיים בציריך בנוכחות אל גור, הוענקו פרסים לחברות ולפרויקטים בתחום המים, שלהם השפעה מיטיבה על העולם והם משמשים דוגמה בפעילותם

חברת המים מיה מקבוצת אריסון, קיבלה באחרונה ציון לשבח על היצירתיות והדינמיות של החברה בהתמודדות עם משבר המים העולמי. הציון לשבח ניתן בנוכחות סגן נשיא ארצות-הברית לשעבר, אל גור, בטקס שהתקיים בציריך.

בטקס הוענקו פרסים לחברות ולפרויקטים בתחום המים, שלהם השפעה מיטיבה על העולם והם משמשים דוגמה בפעילותם. הוועדה הבוחרת ציינה כי מיה מקבוצת אריסון הינה חברה גלובלית שהעלתה את המודעות לנושא ייעול מערכות מים וצימצום נזילות מים ברשתות העירוניות. הציון לשבח ניתן בקטגוריית פרס הקיימות.

לדברי הוועדה, הנוכחות של מיה כשחקן עולמי גלובלי בתחום, מיקדה וממקדת תשומת לב רבה לתחום המים ומעלה למודעות ולסדר העדיפות את נושא הטיפול בייעול רשתות עירוניות.

מיה מקבוצת אריסון הוקמה בשנת 2007 על-ידי שרי אריסון באמצעות אריסון השקעות ובהובלת בוקי אורן (לשעבר יו"ר מקורות) בהשקעה של 100 מיליון דולר. המטרה בהקמת החברה הייתה לספק פתרונות כוללים לייעול מערכות מים עירוניות. כיום - בזכות סידרה של רכישות ברחבי העולם - היא חברה גלובלית מובילה בתחום. אורן פינה לפני חודשיים את כסא המנכ"ל לזיו מלכין, ומכהן כעת כיו"ר פעיל. מלכין כיהן קודם לכן במשך שנתיים כמנכ"ל חברת אלגו השקיה, וקודם לכן, במשך שש שנים, כיהן כמנכ"ל פלסטרו גבת וכמנכ"ל פלסטרו מערכות השקיה.

החברה עוסקת כאמור בתחום יעילות המים, כלומר מפתחת ומשקיעה בטכנולוגיות לניצול יעיל יותר של מים ברשתות מים עירוניות ולמניעת דליפות. זאת, משום שכשליש מן המים הראויים לשתיה אובדים בצינורות בדרך אל הצרכן. החברה משקיעה בחברות בתחום ומבצעת רכישות, כמו גם מפתחת טכנולוגיות משלה.

הרכישות שלה מגוונות: מחברות ותיקות וגדולות, כמו דורות בארץ, ועד סטארט-אפ כמו סטרים קונטרול. יש לה בפורטפוליו חברות זרות, בהן Gutermann השווייצרית, IMGD הקרואטית, חברת הייעוץ הקנדית Veritec ו-WRP מדרום אפריקה.