הטלוויזיה החינוכית ניצלה שוב: בוטלה ההצעה למיזוג עם רשות השידור

ההצעה של משרד האוצר לא תובא להצבעה במסגרת חוק ההסדרים הנוכחי ■ מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר: "המיזוג לא רלוונטי"

אופציית מיזוג הטלוויזיה החינוכית לתוך רשות השידור תוצא מחוק ההסדרים - כך הודיעה היום (ב') נציגת משרד האוצר, שירה גרינברג, בדיון שנערך בנושא בוועדת החינוך של הכנסת.

במהלך הדיון אמר מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, כי "אידיאלית אולי נכון להקים רשות ציבורית אחת, אבל במצב הנוכחי של מפת השידורים - להכיל את החינוכית ברשות השידור זה תפסת מרובה לא תפסת. זה לא יילך, לפחות לא בשנים הקרובות".

עוד אמר שקלאר כי "האוצר מנהל את המדינה בכל דבר, וגם בתחום השידורים. דיברו איתנו קודם, והעמדה שלנו מאוד ברורה: זה לא רלוונטי. אם רוצים לזרות חול בעיניים, אז צריך למזג".

בישיבה שהתקיימה בשעות הבוקר לקחו חלק הטאלנטים של החינוכית, ובהם בן כספית, יהורם גאון, טלי ליפקין-שחק ונתן דטנר. בין חברי הכנסת שהשתתפו בדין היו גם ניצן הורוביץ, שלי יחימוביץ', אנסטסיה מיכאלי, יעקב כץ, זבולון אורלב ורונית תירוש.

יחימוביץ' אמרה במהלך הדיון כי "אף אחד לא רוצה לאחד את החינוכית עם רשות השידור. הכוונה היא לסגור את הטלוויזיה החינוכית. המזימה הזו שקופה לחלוטין. מישהו מעלה על דעתו שאפשר לייצר מנגנון מורכב ב-3 חודשים? זה לכבות את האור וללכת הביתה. מחלקים בונוסים לזכייניות ולבעלי ההון, מגישים להם שי. לכל הזכיינית יש מה לתת, ורק לציבור הרחב אין מה לתת".

יפה ויגודסקי, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אמרה היום בתגובה להחלטה כי "השידור הציבורי ניצל, בינתיים. אני שמחה שמשרד האוצר היטה אוזן למחאה הציבורית והוריד את סעיף הסגירה מחוק ההסדרים. אני מקווה שבמקום זה יוקצו המקורות המתאימים לחיזוק החינוכית ולהעצמתה, לטובת מערכת החינוך ותלמידי ישראל. אני קוראת עכשיו להשלים את הרפורמה בתחנה ולצאת לדרך חדשה".

מאז פרסום הצעת האוצר לגבי החינוכית מנהלת הטלוויזיה החינוכית, כמו גם רשות השידור, קרב נגד היוזמה של האוצר למזג את החינוכית לתוך רשות השידור. באוצר הציעו להפסיק את שידורי החינוכית ב-1 באוגוסט בערוץ 2 ובערוץ הבית 23. עוד הוצע כי יתוקן חוק רשות השידור, באופן כזה שהחל מה-1 בינואר 2010 החינוכית תשולב ברשות השידור ותהיה כפופה להחלטות רשות השידור. המשמעות היא להקים יחידה נפרדת אשר תשולב ברשות השידור, אשר תכניה יכללו תכנים חינוכיים ולא שידורי חדשות, ואופן מימונה ייקבע על-ידי מנכ"ל הרשות והממונה על התקציבים.