בדרך להרחבת התחרות בסלולר: שר התקשורת מינה את אסף כהן כיו"ר ועדת מכרזים למכירת התדרים למפעילים חדשים

הועדה תעסוק בהקצאה של תדרי UMTS למפעיל סלולרי נוסף ובמקביל תעסוק גם בהקצאה לתדרי WiMAX

שר התקשורת משה כחלון, החליט למנות את אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד, כמי שיעמוד בראש ועדת התדרים החדשה שמוקמת במטרה להוציא למכרז תדרים לצורך הרחבת התחרות בשוק הסלולרי.

ועדת המכרזים שממנה שר התקשורת במסגרת קידום התחרות בשוק הסלולרי תעסוק בהקצאה של תדרי UMTS למפעיל סלולרי נוסף ובמקביל תעסוק גם בהקצאה לתדרי WiMAX. המטרה היא שאותה ועדת מכרזים תעסוק בהקצאות התדרים לשתי הטכנולוגיות כדי למנוע מינוי של 2 ועדות נפרדות לכל טכנולוגיה. יחד עם זאת, יונפקו שני כתבי מינוי נפרדים אבל מבחינת החברים והמהות זו תהיה ועדה אחת.

במקור, התעוררה מחלוקת משפטית בנושא האם ניתן להורות לאותה ועדה לעסוק בשני המכרזים וההחלטה היא כאמור שכן, מה שימנע כנראה את הצורך בעריכת שימועים נוספים ויעניק לוועדה סמכויות לקבל החלטות בצורה מהירה יותר ויעילה.

משרד התקשורת החליט לקדם את המכרז לתדרי ה - UMTS לאחר שהסתבר שהמדיניות בנושא ה - WiMAX מונעת ממירס להשתתף במכרז ולפיכך קיווה שתרצה לרכוש את תדרי ה - UMTS, מה שהסתבר כנכון עקרונית. אלא שבינתיים התעורר משרד האוצר ובנושא חוק ההסדרים עלה שוב על הפרק הרעיון להכנסתו של מפעיל סלולרי נוסף.

משרד התקשורת רצה לערוך שימוע ולבחון האם יש ביקוש בכלל לתדרי ה - UMTS והאם מירס היא המבקשת היחידה של התדרים, אבל כאמור כדי לקצר הליכים הוחלט להאציל את כל הסמכויות לועדת המכרזים והיא תצטרך להחליט האם יש מקום לערוך שימוע או לגשת ישירות למכרז, וכמובן שהיא תצטרך להחליט על התנאים להקצאתם.

בדרך כלל מי שעומד בראש ועדת המכרזים הוא מנכ"ל משרד התקשורת שבעבר האציל את סמכותו לראש אגף הספקטרום במשרד. מכיוון שסמנכ"ל הספקטרום מנוע מלעסוק בנושאים אלה בשל ניגודי עניינים, ומנכ"ל המשרד מרדכי מרדכי עוזב את תפקידו, הוחלט שהמינוי יעבור לאסף כהן, כסמנכ"ל כלכלה והחברים הנוספים יהיו, סמנכ"ל הנדסה, חיים גרון, היועצת המשפטית, נוגה רובינשטיין, נציג מאגף הספקטרום במשרד, נציג החשב הכללי ונציג מאגף התקציבים.