מחפשים מוצא: גילת והרוכשים שנטשו נכנסו לגישור בניהול עו"ד רם כספי

קבוצת הרוכשים, הכוללת בין היתר את מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר ואת קרן הפרייבט אקוויטי גורס, היתה אמורה לרכוש את גילת תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בקיץ האחרון ■ בעקבות פיצוץ העסקה תבעה גילת מהרוכשים 47 מיליון דולר

האם הסכסוך המשפטי בין גילת לוויינים לקבוצה שתכננה לרכוש אותה יסתיים באמצעות גישור? ל"גלובס" נודע כי שני הצדדים פתחו לאחרונה בהליך גישור באמצעות עורך הדין רם כספי.

גילת, שמספקת תחנות לוויין זעירות המשמשות לתקשורת, הייתה אמורה להירכש על ידי קבוצת "גלקטיק אחזקות" תמורת 475 מיליון דולר, אך העסקה התפוצצה בקיץ האחרון. קבוצת הרוכשים כללה את מבטח שמיר שבבעלות מאיר שמיר, קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס, חברות פרטיות שבשליטת רועי בן ימי, עמי לוסטיג ואיתן סטיבה, בעלי קבוצת L.R; וחברת DGB שבבעלות מנכ"ל וריפון, דאגלס ברג'רון.

בהסכם הרכישה נקבע קנס בגין ביטול העסקה שגובהו כ-47 מיליון דולר, וגילת תבעה את הרוכשים במטרה לקבל את הסכום. גילת טענה בכתב התביעה, שהגישה באמצעות עורך הדין זאב שרף, שהרוכשים נתקלו בקשיים במימון העסקה ולכן ניסו להתחמק מההסכם. מבטח שמיר, שנתבעה על כ-13 מיליון דולר מהסכום הכולל, דחתה בתגובה את הטענות שהעלתה גילת והעריכה שסיכויי התביעה נמוכים.

התביעה הוגשה בנובמבר האחרון, אך לפני מספר שבועות החלו הצדדים בהליך הגישור. עו"ד כספי, נזכיר, היה המגשר גם בהליכים בין חברה ציבורית אחרת לרוכש פוטנציאלי, במהלך הסכסוך בין חברת התרופות החיפאית תרו, לחברה ההודית סאן. באותו מקרה הגישור לא עלה יפה, ומעניין יהיה לראות האם תוצאות הגישור בין גילת לגלקטיק יהיו אחרות.

גילת נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 145 מיליון דולר. החברה פרסמה אתמול את דו"חות הרבעון הראשון, בו רשמה הכנסות של 60.8 מיליון דולר וחזרה לרווחיות. *