דו"ח המלאים הצביע על ירידה חדה במלאי הנפט ומוצריו אך הנפט סגר בירידה של 1.4% ונקבע ב-58 ד' לחבית

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב נפל ב-4.7 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 1.4מיליון חביות ■ מלאי הבנזין ירד ב-4.1 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 200 אלף חביות ■ מדינות אופ"ק העלו בחודש שעבר את תפוקת הנפט לראשונה מאז יולי

המסחר בחוזים העתידים על הנפט הגולמי התאפיין הערב בעלייה לאחר דו"ח המלאים, אך בסיום, עם התגברות הירידות בשוק המניות האמריקני נקבע מחירו בירידה של 1.4% על 58.02 דולר לחבית.

דו"ח המלאים השבועי בארה"ב הצביע על ירידה חדה במלאים לעומת הצפי שהיה לעלייה במלאי הנפט הגולמי והבנזין, וכן הצביע הדו"ח על עלייה מתונה מהצפי במלאי תזקיקי הנפט.

על פי הדו"ח אותו מפרסמת מידי יום ד' הסוכנות הלאומית לאנרגיה בארה"ב נפל מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ב-4.7 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-8 במאי לעומת צפי לעלייה של 1.4מיליון חביות לפי סקר רויטרס.

מלאי הבנזין המשמש לכלי רכב ירד ב-4.1 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 200 אלף חביות. ומלאי תזקיקי הנפט עלה במיליון חביות בעוד שהאנליסטים ציפו לעלייה של 1.3 מיליון חביות.

בנוסף הושפעו הסוחרים בסחורות השונות ובראשן הנפט מנתון המכירות הקמעונאיות החלש שפורסם היום והתייחס לחודש אפריל. נציין כי ירידה של 2.7& במכירות הדלק בתחנות ברחבי ארה"ב היו הגורם המרכזי לירידה של 0.4% שנרשמה במכירות הקמעונאיות, זאת לעומת צפי כי הן ישארו ללא שינוי.

ארגון המדינות יצרניות הנפט, אופ"ק העלה בחודש שעבר את תפוקת הנפט לראשונה מאז יולי ועקף את המיכסה שלו ב-967 אלף חביות ליום, וחזר בו מכוונתו לבצע קיצוץ נוסף בתפוקה לצורך העלאת מחירי הנפט, כך דווח היום בבלומברג, וזאת על פי הדו"ח החודשי שפרסם הארגון היום.

מרבית מדינות אופ"ק הגדילו את הייצור והתפוקות במהלך אפריל על רקע עליית מחיר הנפט כשמחירה הממוצע היה כ-50 דולר, לאחר עלייה מתמשכת מרמת שפל של 5 שנים שנקבע ב-19 בדצמבר כאשר מחיר החבית נקבע ב-33.87 דולר.

נזכיר כי אתמול הוריד ארגון אופ"ק את תחזית הביקושים לשנה הקרובה והעריך כי מחיר הנפט יהיה יציב עד סוף השנה.