"משבר האשראי הוריד את ערך מועדוני הפרמיירליג ב-20%"

כך מעריך קית' האריס, יו"ר בנק ההשקעות סימור פירס והאיש שתיווך בעבר במכירת קבוצות רבות בליגה האנגלית ■ המשמעות: היקס וג'ילט כבר לא יכולים לבקש 500 מיליון ליש"ט על ליברפול

קית' האריס, יו"ר בנק ההשקעות סימור פירס ומי שתיווך בעבר במכירתן של קבוצות רבות בפרמיירליג, מעריך כי משבר האשראי יוריד באופן משמעותי את ערך הקבוצות בליגה האנגלית. בפורום עסקי כדורגל שהתקיים אתמול (ד') באצטדיון וומבלי בלונדון, העריך האריס שהערך הממוצע של המועדונים ירד בכ-20%.

אלו חדשות רעות במיוחד בעיקר לבעלים של ליברפול, טום היקס וג'ורג' ג'ילט האמריקנים, שלפי הערכות דרשו בזמנו 500 מיליון ליש"ט מגוף ההשקעות של ממשלת דובאי (DIC). המשמעות היא שכעת הקבוצה שלהם שווה כ-400 מיליון ליש"ט, וזהו סכום שמכסה רק במעט את ההלוואה בסך 350 מיליון ליש"ט אותה לקחו השניים כדי לרכוש הקבוצה מוואקוביה ורויאל בנק אוף סקוטלנד, וזאת ללא קשר לסכומים שהזרימו ישירות מכיסם לקבוצה.

בחודש יולי האחרון ניסה האריס ללא הצלחה לשדך את ליברפול לגוף השקעות מכוויית, וגם אברטון משתמשת בשירותיו על מנת למצוא רוכש. האריס התייחס לתקופה הנוכחית: "יש אווירה טובה יותר כרגע ואופטימיות אצל משקיעים, זה לא כמו בשלושת החודשים האחרונים של 2008, שבהם אי אפשר בכלל היה לדבר על השקעות בקבוצת כדורגל".