טרנד בהתהוות? גם כלכלני הפועלים ממליצים להגדיל החשיפה למניות: "הירידות האחרונות - תיקון טכני מתבקש"

יובל בן זאב, השבוע: "זה הזמן לקנות מניות" ■ הפועלים: "עדיף להשקיע במדדי המניות המרכזיים מאשר במניות בודדות - בזכות הגדלת הפיזור"

"ירידות השערים שנרשמו לאחרונה בשוק המניות המקומי, כמו גם בשוקי העולם, הן להערכתנו תיקון טכני מתבקש לגל העליות ששטף את הבורסות בחודשים האחרונים. לפי שעה איננו סבורים כי מדובר בשינוי מגמה, ולכן לתפיסתנו מדובר ביצירת הזדמנות להגדלת החשיפה המנייתית" - כך מצהירים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי.

וכך הם ממשיכים: "אנו מעריכים כי בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים".

עוד כותבים כלכלני הבנק כי העלייה החזויה באינפלציה (מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שיפורסם היום) לאור העלאות המסים הצפויות, היא טכנית וחד פעמית, והם מעריכים כי לא תביא להעלאת הריבית במשק בחודשים הקרובים. לדבריהם, גם התשואות באפיקים הסולידיים עודן נמוכות ובעלות אטרקטיביות נמוכה בהשוואה לאפיק המנייתי.

לנוכח כל אלה ממליצים האנליסטים להמשיך ולבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והתחשבות ברמת התנודתיות הגבוהה של שוקי המניות בתקופה זו. כמו כן, הם סבורים כי לנוכח הסיכון שעדיין שריר וקיים בשוק, ההשקעה דרך מדדי המניות המרכזיים עדיפה על פני ההשקעה במניות בודדות בזכות הגדלת הפיזור. כמו כן הם מציינים שסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף גבוהות, ולכן ההגנה באמצעותן יקרה.