עבדאללה: "יוזמת השלום שלנו הציעה הכרה של 57 אומות שאינן מכירות בישראל"

כך אמר מלך ירדן בנאום הפתיחה של הפורום הכלכלי העולמי במזרח התיכון ■ "אנו צריכים לחשוב על פתרונות למשבר שלא רק יעזרו למדינות לצלוח את ההאטה הכלכלית, אלא יביאו לכך שהאזור יתגלה במלוא עוצמתו"

"חשוב להגיע להסדר שסוף סוף יסיים את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי על בסיס פתרון לשני עמים, שיבטיח את הזכות לפלסטינים לחופש ולהקמת מדינה ויבטיח ביטחון לישראל ואת היחסים הנורמלים שהיא צריכה", כך אמר היום מלך ירדן עבדאללה, בנאום הפתיחה של ועידת הפורום הכלכלי העולמי של המזרח התיכון, שנערכת בסוף השבוע הנוכחי בים המלח בצד הירדני.

בנאומו קרא עבדאללה לישראל להצטרף למדינות ערב ולהכיר בעיקרון שתי מדינות לשתי עמים כפיתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אנו התחייבנו, עכשיו גם ישראל חייבת להכיר בכך. יוזמת השלום הערבית הציעה לישראל הכרה מצד 57 אומות, שליש מחברות האו"ם שאינן מכירות בישראל. זהו ביטחון אמיתי, ביטחון שמחסומים וכוחות חמושים לא יכולים להביא", אמר המלך עבדאללה.

"את הדברים הללו אמרתי גם לנשיא ארה"ב ברק אובאמה, וגם ארה"ב התחייבה לעקרונות הללו. אסור לפספס את ההזדמנות. חוסר מעש אינה אפשרות, אין תרוצים לכישלון", הוסיף עבדאללה. נזכיר כי דבריו של עבדאללה מגיעים יום לאחר פגישה שקיים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו בירדן, ובה קרא לו להתחייב מיד בפומבי לפתרון שתי מדינות.

עוד בנאומו, קרא עבדאללה למנהיגים לעבוד ביחד ולמצוא תשובות למשבר הכלכלי שהשפיע על האזור. "המשבר האחרון החל רחוק מכאן, אך הוא משפיע על הצמיחה של כל מדינות האזור. אנו צריכים לחשוב על פתרונות שלא רק יעזרו למדינות לצלוח את ההאטה הכלכלית, אלא יביאו לכך שהאזור יתגלה במלוא עוצמתו, כמקום של הזדמנויות וכגורם מכריע בעיצוב ובהובלת הכלכלה העולמית", אמר עבדאללה.

הפורום הכלכלי העולמי מתכנס בסוף השבוע הנוכחי בירדן, וכולל 1,400 משתתפים שייקחו חלק בדיונים השונים, שיעסקו בעיקר בהשפעת המשבר הכלכלי על האזור, וכן בנושאים נוספים ביניהם אנרגיה וחינוך.

עבדאללה מלך ירדןצלם: רויטרס