נסרדישי הקים ועדה פנימית שתבדוק אם יש מקום לעדכן הוצאות אש"ל המותרות בניכוי בשל ארוחות בוקר, צהריים וערב

כך עולה מבקשה שהגישה רשות המסים למחוק על הסף עתירה לבג"ץ שהוגשה בעניין זה ■ בעתירה נדרשים האוצר ורשות המסים לעדכן הוצאות אש"ל אלה המותרות לניכוי לפי שיעור עליית המדד

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הקים ועדה פנימית בראשות היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד משה מזרחי, שתבדוק אם יש מקום לעדכן הוצאות אש"ל המותרות בניכוי. כך עולה מבקשה שהגישה רשות המסים למחוק על הסף עתירה לבג"ץ שהוגשה בעניין זה.

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, דחה בשבוע שעבר את הבקשה למחיקה על הסף וקבע את העתירה לדיון בפני הרכב, ואולם היקצה זמן למיצוי הדיון הפנימי באוצר בנושא זה.

העתירה הוגשה על-ידי עו"ד ענת ארז ולה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים). בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד זיו שרון ומיכל סולומונוביץ ממשרד אלתר, ודורון לוי ורחל גוז-לביא ממשרד עמית, פולק, מטלון, נדרשים האוצר ורשות המסים לעדכן הוצאות אש"ל המותרות לניכוי בשל ארוחות בוקר, צהריים וערב, לפי שיעור עליית המדד. זאת כפי שמחייבת לטענתם התקנה הרלוונטית בפקודת מס הכנסה.

כן מתבקש בית המשפט להצהיר על זכותם של הנישומים הזכאים להתרת הוצאות אש"ל לתקן את דו"חות המס שלהם בהתאם לתוצאות העתירה.

לטענת העותרים, סכומי האש"ל המותרים בניכוי כיום זהים שאלה שהותרו לניכוי בשנת 1985 ומגיעים ל-7 שקל ביום לגבי נישומים שהוכיחו הוצאות באמצעות קבלות, ול-5 שקל לגבי נישומים שלא הגישו קבלות. זאת למרות שבמהלך התקופה האמרוה עלה המדד ב-1385%.

עוד הם טוענים כי בדצמבר 2008 הם נפגשו עם של הרשות, עו"ד משה מזרחי, וסמנכ"ל לשומה וביקורת, אהרון אליהו. בפגישה זו, לטענתם, נדון המצב המשפטי הקיים, אך לא ניתנה בו תשובה לסוגיה מדוע לא עודכנו ההוצאות.

בבקשה למחיקה על הסף טענה רשות המסים כי הנושא מצוי בדיון, וכי הצוות שמונה לנושא, בראשות מזרחי ובהשתתפות סמנכ"ל לשומה וביקורת, אהרון אליהו, וסמנכ"ל תכנון ומדיניות ברשות, בועז סופר, יגיש מסקנותיו לנסרדישי עד ליוני השנה.

על-פי ההערכות, הצוות צפוי להמליץ שלא לעדכן הוצאות האש"ל המותרות בניכוי.

רשות המסים מסרה בתגובה: "בימים אלה מגבש הצוות את המלצותיו ויגיש אותן לשר".