ישיר בית השקעות: ללא מימוש או מיחזור דמרי לא תעמוד בהתחייבויותיה

עם זאת, בבית ההשקעות מעריכים כי החברה תצליח "בסבירות גבוהה" למחזר את החוב

ניתוח חדש של ישיר בית השקעות, שהגיע לידי "גלובס", מגלה כי גם לאחת מחברות הבנייה למגורים המובילות בישראל, י.ח. דמרי, לא יהיה קל להחזיר חובות בשנים הקרובות. לפי הניתוח של בית ההשקעות, התזרים הצפוי מהפרויקטים הנוכחיים וקופת המזומנים אינם מספיקים לשירות החוב בשלוש השנים הקרובות. עם זאת, להערכת ישיר יש סבירות גבוהה למיחזור הלוואות החברה לטווח קצר אשר יאפשרו לה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה.

לפי הסקירה שערך גיל סידנר, אנליסט בכיר בישיר, בשלוש השנים הקרובות צפויה החברה לשלם כ-655 מיליון שקל קרן וריבית. במקביל, תזרים המזומנים הצפוי לחברה בגין פרויקטים בשנים אלו צפוי להסתכם בכ-348 מיליון שקל. לחברה יש היום קופת מזומנים בהיקף של כ-95 מיליון שקל וביחד עם קרקעות בשווי ספרים של כ-609 מיליון שקל הוא תוכל כנראה לשרת את חובה. בישיר מציינים עוד, כי דמרי מממנת את רוב רכישות הקרקע שלה בהלוואות לזמן קצר לתקופה של כשנתיים, אותן נוהגת החברה לגלגל באופן שוטף. בישיר חוזים כי החברה תצליח למחזר חלק ניכר מהחוב הבנקאי שלה לזמן קצר בישראל במהלך 2009, כפי שהצליחה לעשות בשנים קודמות.

עם זאת, בישיר גם נוקטים במספר אזהרות. בנוגע למדיניות הדיבידנד של החברה, לפיה היא מחלקת שליש מהרווח הנקי השנתי, אומרים בבית ההשקעות כי המשך החלוקה בשנים הבאות, במידה ותתרחש, תפגע ביכולת ההחזר של החברה. זאת, כאשר ב-2008 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של כ-15 מיליון שקל, ולאחרונה הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת של כ-10 מיליון שקל. לסיכום, כותבים בישיר, מהתחזית עולה ש"ללא מיחזור חוב או מימוש חלק ממלאי הקרקעות, החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בשלוש השנים הקרובות".

נכון לסוף 2008 בונה י.ח דמרי בישראל 1,052 יח"ד ב-16 פרויקטים. לפי הנתונים, החברה מציגה בעקביות שיעורי רווחיות גולמיים הגבוהים משמעותיים יחסית למתחרותיה בישראל. *