נסווקס במו"מ למו"פ של חלבונים עם יצרן חיסונים בינלאומי; המניה מזנקת ב-9.3%

היצרן הבינלאומי יממן את המחקר והפיתוח בתמורה להענקת אופציה לרשיון החיסון ■ מדובר בחלבון של פרוטאה ווקסין, החברה הבת של נסווקס

נסווקס , שהוקמה כחברה בתחום החיסונים על בסיס מוצר לשיפור חיסונים (אדג'ובנט) שפיתח פרופ' חזי ברנהולץ מן האוניברסיטה העברית, נמצאת במו"מ למחקר ולפיתוח של חלבונים עם יצרן חיסונים בינלאומי - כך עולה מדיווח של החברה לבורסה. בתגובה, המניה מזנקת ב-9.3% נכון לשעת הכנת הידיעה.

היצרן הבינלאומי יממן את המחקר והפיתוח בתמורה להענקת אופציה לרשיון החיסון. מדובר בחלבון של פרוטאה ווקסין, החברה הבת של החברה. יצוין, כי אין ודאות ההסכם יחתם או ימשיך במימון המחקר.

לפני מספר חודשים רכשה נסווקס את חברת פרוטאה, אשר מפתחת חיסון לחיידק הסטרפטוקוקוס פנאומוניה. נסווקס דיווחה אז כי החברה נמצאת במו"מ למכירת הזכויות במוצר לחברת תרופות גדולה. מטרתה היא לבצע רישוי של המוצרים לחברה בינלאומית לאחר שלב השני של הניסויים הקליניים.

נסווקס וגם פרוטאה הן בוגרות חממת מיט"ב, שבשליטת (88.5%) ביומדיקס הבורסאית. לאחרונה הודיעה מיט"ב כי תמכור את אחזקתה בנסווקס (27.7%) לחברת קיור בבעלות ביומדיקס. בעלי מניות גדולים נוספים הם פונטיפקס, בעלת השליטה בביומדיקס, ברנהולץ והמשקיע פרופ' שמואל קבילי.

מניית נסווקס נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 24.5 מיליון שקל, מעט מעל ההון העצמי שלה (22.1 מיליון שקל), וזאת מאחר ומאז והודיעה על רכישת פרוטאה איבדה המניה 25.1% מערכה. בהיעדר מכירות, דיווחה החברה על הפסד שנתי נקי של 13.05 מיליון שקל - ירידה של 35%, הזהה להיקף תזרים המזומנים הנקי (והשלילי) מפעילות שוטפת.