רבעון מוצלח לסאפיינס: הכנסות של 10.7 מיליון דולר ורווח של מיליון דולר

חברת התוכנה מקבוצת אמבלייז שמרה ברבעון הראשון על הישגיה מהרבעון הקודם ■ המנכ"ל, רוני על-דור: "אנו מרוצים מאוד שההתעניינות במוצרינו הולכת וגוברת"

ברבעון השלישי של 2008, בעיצומו של המשבר הפיננסי, עברה חברת סאפיינס לרווחיות. בשני הרבעונים שחלפו מאז, היא מצליחה לשמור על שורה תחתונה חיובית. היום פרסמה החברה את דו"חות הרבעון הראשון, בו היא רשמה רווח נקי, הן על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) והן על בסיס Non-GAAP.

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה ומתמקדת בתחום הביטוח, והיא חברה בת של פורמולה מקבוצת אמבלייז. את הרבעון הראשון של 2009 סאפיינס מסכמת עם הכנסות של 10.7 מיליון דולר. מדובר בהיקף הכנסות דומה למדי לרבעון המקביל ולרבעון הקודם, בהם רשמה הכנסות של 10.5 מיליון דולר ו-11 מיליון דולר בהתאמה.

לעומת זאת, הקיצוצים שביצעה סאפיינס בהוצאות התפעוליות שלה, שכללו קיצוצי שכר ללא פיטורי עובדים, באים לידי ביטוי בשיפור שורת הרווח התפעולי. שיעור הרווח התפעולי GAAP הגיע ל-10%, לעומת 4% ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה סאפיינס רושמת רווח נקי GAAP בסך 1 מיליון דולר, בדומה לרווח שנרשם ברבעון הקודם ולעומת הפסד של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רושמת רווח נקי גם על בסיס Non-GAAP של 1.2 מיליון דולר, וגם במקרה זה הסכום דומה לזה שנרשם ברבעון הקודם, ולעומת הפסד נקי ברבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-6 סנט.

בסוף הרבעון הראשון היו בקופתה של סאפיינס מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 7.8 מיליון דולר, ויתרת האג"ח שלה עמדה על 4.7 מיליון דולר, לאחר שהחברה ביצעה רכישה עצמית של אג"ח ברבעונים האחרונים. האג"ח מיועדות לפירעון בדצמבר השנה.

"אנו שמחים לסכם בצורה חיובית את הרבעון הראשון של שנת 2009, רבעון שבו המשכנו להציג צמיחה בהכנסות וברווחים חרף המצב המאתגר בשווקים הפיננסיים", אמר מנכ"ל סאפיינס, רוני על-דור. "אנו מרוצים מאוד שההתעניינות במוצרינו הולכת וגוברת. המצב הכלכלי הנוכחי מוביל את חברות הביטוח לחפש פתרונות יציבים ובעלויות נמוכות יותר, תוך ניהול סיכונים, דבר המאפשר לנו להציע את מערכת ה-INSIGHT, המציעה פתרון יעיל תוך חיסכון משמעותי ללקוחותינו". על-דור הוסיף שסאפיינס ממשיכה לפעול על מנת להתאים את מבנה העלויות, במטרה לחזק את מעמדה בשוק העולמי ולהמשיך ולהגדיל את הרווחיות.

סאפיינס נסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק (הקפיטל מרקט) ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 25 מיליון דולר.